۴ راهکار ساده برای کاهش استرس

۴ راهکار ساده برای کاهش استرس

شما باید کامل‌ترین لیست کار‌ها را تهیه کنید و سپس آن را سه بار کاهش دهید. برای انجام این کار، همچنین باید یاد بگیرید که چگونه به درستی کار‌های خود را اولویت بندی کنید.

کد خبر : ۱۰۵۱۲۶
بازدید : ۸۴۵۱

کارشناسان معتقدند استرس طولانی مدت برای سلامتی خطرناک است.

استرس و اضطراب می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های گوارشی شوند، خطر ابتلا به عفونت را افزایش داده و عملکرد سیستم‌های قلبی عروقی، ادراری و تنفسی را تغییر دهند. با این حال، راه‌هایی برای کاهش اثر آن بر بدن وجود دارد.

۱- کنترل کار مغز و انجام تمرینات تنفسی: مغز در طول روز به استراحت نیاز دارد. هر روز حداقل برای مدت کوتاهی از مانیتور‌ها و صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود فاصله بگیرید. علاوه بر این، یک تمرین تنفسی می‌تواند به استراحت مغز کمک کند. برای انجام آن، باید دم انجام داده، تا چهار بشمارید، سپس بازدم کنید و تا شش یا هشت بشمارید.

۲- اولویت بندی بر اساس روش تقسا: این گزینه برای افرادی که کار استرس زا دارند مناسب است. تقسا مخفف عبارات تعیین اولویت، قبول واقعیت، ساده سازی، استراحت است. لازم است در اولین ساعت کار، فهرستی از کار‌های روزانه به ترتیب اولویت‌ها تشکیل دهید، سپس این واقعیت را بپذیرید که مطلقاً همه کار‌ها را نمی‌توان انجام داد، پس از آن، هر کاری را برای خود ساده‌تر کنید و در پایان به مغز خود استراحت دهید.

۳- لیست کار‌های خود را به سه قسمت تقسیم کنید: شما باید کامل‌ترین لیست کار‌ها را تهیه کنید و سپس آن را سه بار کاهش دهید. برای انجام این کار، همچنین باید یاد بگیرید که چگونه به درستی کار‌های خود را اولویت بندی کنید.

۴- به سلامتی توجه کنید: اگر استرس زیادی در زندگی وجود داشته باشد، به تدریج فرد می‌تواند چیز‌های مفیدی مانند خواب خوب، فعالیت بدنی و ارتباط با دوستان را کنار بگذارد. اولویت اصلی در زندگی باید استراحت، غذای با کیفیت، حرکت و نور خورشید باشد.

منبع: اسپوتنیک

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید