سوسن مقصودلو: برای خودم عروسک می‌خرم

سوسن مقصودلو: برای خودم عروسک می‌خرم

سوسن مقصودلو، گوینده و بازیگر می‌گوید: بازیگری را خیلی دوست دارد، ولی نویسندگی در زندگی‌اش در خیلی جا‌ها به داد تنهایی‌هایش رسیده است.

کد خبر : ۱۰۵۱۹۳
بازدید : ۳۶۹۴

سوسن مقصودلو مدرس، گوینده و بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون، کار بازیگری را از سال ۱۳۵۵ با بازی در نمایشِ «داستانی نه تازه» به کارگردانی داریوش فرهنگ آغاز کرد. مقصودلو دانش‌آموختهٔ کارشناسی نمایش از دانشکده هنر‌های زیباست.

وی علاوه بر بازیگری در عرصه گویندگی نیز فعال و موفق بوده است که از میان آثار مشهورش می‌توان به گویندگی در «نوار قصه‌های شاپرک خانوم»، «ترب»، «ماه و پلنگ» و «شازده کوچولو» اشاره کرد.

سوسن مقصودلو در گفت‌وگویی با برنامه «شین جیم» رادیو صبا ابتدا از ویژگی‌های هنرمندان هم نسل خود گفت و به راز ماندگاری آثار تولید شده در این نسل اشاره کرد.

او گفت: در نسل ما هر کس در جایگاه خود با تخصص و تجربه قرار گرفته بود و همین باعث تولید آثار ماندگاری شد که بسیاری از بینندگان و شنوندگان با آن خاطرات خوبی دارند. من خودم با مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» کاری از شبکه دو سیما وارد حوزه طنز شدم و به نظرم طنز نوعی دیگر به زندگی نگاه کردن است که بسیار خوب است.

مقصودلو در ادامه در پاسخ به اینکه کدام وجه کاری خود را بیشتر دوست دارد؟ اظهار کرد: بازیگری را خیلی دوست دارم، ولی نویسندگی در جا‌های مختلف زندگی مثل بیکاری و تنهایی به داد من رسیده است. به نظرم هرکس باید یک دل مشغولی برای روز‌های تنهایی داشته باشد که به آن پناه ببرد.

این هنرمند سپس درباره تفاوت نسل‌ها اینگونه گفت: نسل ما نسل آرمان گرایی بودند و نسل شما انسان‌های واقع‌بینی هستند، جسور و بااستعداد و این به خاطر حضور فضای مجازی در زندگی آنهاست. نسل ما در کنار بزرگانی پله پله رشد می‌کردند و این یک رشد واقعی بود و به یک جایگاه ارزشمند و بزرگ می‌رسیدند، ولی امروزه گاهی یک نفر تنها در یک موقعیت بزرگ بدون راهنما قرار می‌گیرد و، چون بدون پله بالا رفته ممکن است سقوط دردناکی داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: نسل ما شعاری داشت که وقتی یک چیز خراب می‌شود آن را دور نیندازیم آن را تعمیر کنیم و این تنها مربوط به وسایل نبود و برای رابطه‌ها نیز صدق می‌کرد. نسل شما گاهی یک رابطه آسیب‌دیده را به راحتی از بین می‌برند و همدیگر را حذف می‌کنند و این به نظرم به این دلیل است که صبر را نیاموخته اند، نسل ما گاهی برای اینکه خبری از مسافری دریافت کند، ماه‌ها صبوری می‌کرد، ولی نسل امروز می‌تواند به صورت مجازی همراه و همسفر مسافر خود باشد.

این برنامه در فصلی با عنوان «درام‌های تلفنی» با پخش نمایش صوتی به معرفی کتاب سوسن مقصودلو پرداخت.

سوسن مقصودلو
این هنرمند در بخشی دیگر از گفت و گوی خود درباره دنیای مجازی و استفاده از آن خاطرنشان کرد: دنیای مجازی محاسن و معایبی دارد که باید از آن به صورت متعادل استفاده کرد. در فضای مجازی وقتی شما به راحتی مخاطب خود را پیدا می‌کنید و هنر خود که گاهی نویسندگی، خوانندگی، اجراست را به راحتی به او ارائه می‌کنید، این بسیار خوب است، چون دسترسی‌ها راحت‌تر شده، ولی گاهی همین دنیای مجازی باعث می‌شود از کنار مهمترین وقایع زندگی خود و دوستانمان بی توجه یا کم توجه عبور کنیم و این اتفاق جالبی نیست.

او همچنین ارتباط آدم‌ها در دنیای مجازی را به حبابی تشبیه کرد که هر لحظه در حال بزرگ شدن است و هر لحظه باید نگران ترکیدن آن باشیم.

سوسن مقصودلو در پایان گفت: گاهی برای دل خودم لواشک می‌خرم و با خرید عروسک، کودک درونم را بیدار می‌کنم.

برنامه «شین جیم» پنجشنبه‌ها ساعت ۲۳ به تهیه‌کنندگی نازنین حاج سیف اله و با اجرای شاهین جمشیدی از رادیو صبا پخش می‌شود و تکرار این برنامه روز‌های جمعه ساعت ۱۸ است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید