طرز تهیه سیب‌زمینی پنیری خوشمزه

طرز تهیه سیب‌زمینی پنیری خوشمزه

سیب زمینی پنیری یکی از انواع فست فود‌های خوشمزه و بسیار پرطرفدار است که در کافه‌ها و رستوران‌ها با روش‌های گوناگون سرو می‌شود و طعم بسیار ویژه‌ای دارد.

کد خبر : ۱۰۵۲۱۳
بازدید : ۴۱۵۰۱

امروز فست‌فود‌ها در تمام دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذا‌های سنتی به سمت غذا‌های مدرن و یا به اصطلاح فست فود میل پیدا کرده است. ویژگی مهم فست‌فود‌ها صرف‌نظر از طعم دلچسبی که دارند، مدت زمان کوتاهی است که صرف آماده کردن آن‌ها می‌شود.

سیب زمینی پنیری یکی از انواع خوشمزه فست فودهاست و یکی از پیش غذا‌های معروف و محبوب رستوران‌ها در سراسر دنیاست.

این غذا به دلیل داشتن سیب زمینی و پنیر پیتزا بسیار پر کالری است؛ بنابراین به عنوان وعده غذایی اصلی به‌ویژه برای وعده ناهار بسیار مناسب است؛ همچنین در این نوع طبخ از آنجا که سیب زمینی آبپز می‌شود و سرخ کرده نیست، برای کودکان که به فست فود علاقه دارند، بسیار مناسب‌تر است.

برای تهیه این غذا باید حتما از سیب زمینی‌های کوچک و نقلی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی ریز: نیم کیلو
سیر: ۲ حبه
جعفری تازه: ۱۰۰ گرم
پیازچه: ۳ عدد
پنیر پیتزا: ۳۰۰ گرم
کره: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: یک چهارم قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه: نصف قاشق چای‌خوری
پاپریکا: نصف قاشق چای‌خوری
نمک به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به پنیر پیتزا

پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند.

از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد.

نکات مربوط به روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم.

البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد.

در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود.

ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

طرز تهیه سیب‌زمینی پنیری

۱ ـ برای شروع کار سیب زمینی‌ها را پوست کنید و در آب و کمی نمک بجوشانید تا پخته شوند. دقت کنید که سیب زمینی نباید له شود.

۲ ـ کره را داخل یک ماهی تابه بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب شود؛ سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید. حالا سیر رنده شده را داخل ماهی تابه بریزید و سی ثانیه تفت بدهید و بعد فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و کمی نمک به سیر اضافه کنید.

۳ ـ در این مرحله سیب زمینی‌های آبپز را به صورت درسته به ماهی تابه اضافه کنید و داخل روغن زیتون و ادویه‌ها تفت بدهید.

۴ ـ جعفری و پیازچه را بعد از شستن خرد کنید و روی سیب زمینی بریزید و در مرحله آخر پنیر پیتزا را روی سیب زمینی‌ها بپاشید و درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا پنیر کاملا آب شود؛ سپس سیب زمینی‌های پنیری خوشمزه شما آماده است که می‌توانید آن را با سس کچاپ یا هر نوع سسی که دوست دارید، سرو کنید. نوش جان.

منبع: برترین‌ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید