چطور می‌توان مو‌های سالم داشت؟

چطور می‌توان مو‌های سالم داشت؟

شستن بیش از حد موهایتان باعث خشکی پوست سر شما می‌شود و پوست سر شروع به تولید سبوم بیشتری برای محافظت از خود می‌کند و مو‌های شما را بیشتر چرب می‌کند. سعی کنید مو‌های خود را تنها دو یا سه بار در هفته بشویید.

کد خبر : ۱۰۵۳۱۹
بازدید : ۷۴۶۷

به رغم اینکه همه دوست داریم به بهترین نحو از مو‌های خود مراقبت کنیم، اما همیشه این کار را درست انجام نمی‌دهیم و حتی ممکن است در این فرآیند به مو‌های زیبای خود آسیب نیز بزنیم.

تاثیر مو در زیبایی صورت بر هیچ کسی پوشیده نیست و تمامی افراد با هر جنسیتی به فکر تقویت آن هستند. در این گزارش چند اشتباه رایج در مراقبت از مو که هر روز آن‌ها را انجام می‌دهیم و راه حل‌هایی برای رفع آن‌ها آورده شده است.

برس زدن مو‌های خیس

مو‌های خیس شکننده‌تر هستند و خاصیت ارتجاعی خاصی دارند. برس زدن مو‌های خیس ممکن است کشش زیادی در مو‌های شما ایجاد کند و باعث شکستگی مو می‌شود که به وز شدن مو و آسیب تقریباً جبران ناپذیری در مو‌ها منجر می‌شود؛ بنابراین پس از دوش گرفتن، مو‌های خود را با یک حوله میکروفیبر پاک کنید، سپس قبل از خشک کردن، با یک شانه دندانه بزرگ، مو‌های خود را جدا کنید.

خوابیدن با مو‌های خیس

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مو‌های خیس ظریف‌تر هستند، بنابراین خوابیدن با مو‌های خیس می‌تواند خطرناک باشد. تمام چرخش‌هایی که در هنگام خواب اتفاق می‌افتد می‌تواند باعث آسیب به مو شود. حتماً قبل از خواب موهایتان را با حوله خشک کنید و برای محافظت بیشتر از موهایتان یک روبالشی ابریشمی بخرید.

استفاده از حوله نامناسب برای خشک کردن مو‌ها

حوله‌های پنبه‌ای استاندارد خیلی جاذب آب نیستند و بهترین راه برای خشک کردن مو‌های شما به شمار نمی‌روند. استفاده از حوله میکروفیبر در زمینه خشک کردن آب مو‌های سر بهتر عمل می‌کند و روی مو‌های فر‌های شما ملایم‌تر است. به نحوه خشک کردن مو‌های خود نیز توجه کنید تا به آن آسیب نرسانید. به جای پیچاندن یا مالیدن مو‌ها در حوله، به آرامی با فشار دادن مو‌های خود در حوله، آب مو‌های خود را بگیرید و به خشک شدن آن‌ها کمک کنید.

شستشوی روزانه مو

ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما شستن روزانه مو‌ها در واقع می‌تواند به جای جلوگیری از چرب شدن موها، باعث چرب شدن آن‌ها شود. پوست سر شما سبوم (چربی) تولید می‌کند؛ سبوم روغنی است که هم پوست سر و هم از مو‌های شما را تغذیه و محافظت می‌کند. شستن بیش از حد موهایتان باعث خشکی پوست سر شما می‌شود و پوست سر شروع به تولید سبوم بیشتری برای محافظت از خود می‌کند و مو‌های شما را بیشتر چرب می‌کند. سعی کنید مو‌های خود را تنها دو یا سه بار در هفته بشویید.

استفاده زیاد از شامپوی خشک

در مقابل، نشستن مو‌ها و استفاده بیش از حد از شامپوی خشک نیز ایده آل نیست. استفاده زیاد از این محصول برای پوست سر مضر است. حتما مو‌های خود را مرتب بشویید و در فواصل شستشوی مو به جای استفاده از شامپوی خشک به دنبال مدل‌های مو و لوازم جانبی دیگری برای استفاده بر روی مو‌های خود باشید.

شستشوی مو با آب بیش از حد داغ

یک دوش آب گرم خوب برای آرامش معجزه می‌کند، اما آب گرم بیش از حد می‌تواند با خشک کردن پوست سر و ایجاد حالت ایستا و موخوره به مو‌ها آسیب بزند. در حالت ایده آل، مو‌های خود را با آب گرم (نه جوش) بشویید و به تدریج دما را برای شستشوی نهایی با آب ولرم یا سرد کاهش دهید. آب سرد منافذ پوست سر شما را می‌بندد و رطوبت را در تار‌های موی شما نگاه می‌دارد.

تنظیم ابزار آرایش مو روی حداکثر گرما

اگر سشوار، اتو صاف کننده یا اتو فر کننده خود را روی بالاترین درجه حرارت تنظیم کنید، ضرر زیادی به مو‌های خود می‌زنید. حتی ممکن است مو‌های خود را بسوزانید، آسیب‌های جبران ناپذیری به آن‌ها وارد کنید و نوک مو‌ها شکافته و موخوره شوند. اگر نمی‌توانید بدون این ابزار‌ها کار کنید، استفاده صحیح از آن‌ها را یاد بگیرید و مطمئن شوید که این ابزار‌ها تنظیمات دمای متفاوتی ارائه می‌دهند تا بتوانید سطح گرما را کنترل کنید.

عدم استفاده از محصولات محافظ حرارت

یکی دیگر از راه‌های محافظت از موهایتان در برابر آسیب گرما، استفاده از محصولات محافظ مو در برابر حرارت است. این محصولات در قالب‌های مختلفی برای انواع مو و کاربرد‌های مختلف ارائه می‌شوند. در حالی که این محصولات به کاهش آسیب به مو کمک می‌کنند، اما به طور کامل از این آسیب جلوگیری نمی‌کنند؛ بنابراین همچنان باید به دمای ابزار‌های آرایش موی خود و فرکانس استفاده از آن‌ها توجه کنید.

شستن نادرست مو‌ها

تکنیک‌هایی برای خوب شستن موهایتان وجود دارد و احتمالاً این کار را به درستی انجام نداده اید. مراقب استفاده بیش از حد از محصول باشید و مطمئن شوید که بعد از استفاده از شامپو و حالت دهنده مو به خوبی مو‌های خود را آبکشی کنید. شامپو را باید عمدتاً روی پوست سر مالیده و سبوم (چربی) را از بین ببرید و سپس خوب آبکشی کرد تا چربی و شامپو از روی مو و پوست سر پاک شدند. در مقابل، در انتها باید از نرم کننده استفاده کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید