‌زادروز شهید "مرتضی مطهری"

‌زادروز شهید "مرتضی مطهری"

٩٦سال پیش، برابر با سیزدهم بهمن ١٢٩٨خورشیدی، مرتضی مطهری، روحانی شیعه، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی متولد شد.

کد خبر : ۱۰۵۳۵
بازدید : ۱۲۸۲
‌زادروز شهید

٩٦ سال پیش، برابر با سیزدهم بهمن ١٢٩٨خورشیدی، مرتضی مطهری، روحانی شیعه، استاد فلسفه اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی متولد شد.

او در ‌سال ۱۳۳۱ از قم به تهران مهاجرت کرد و به تدریس و سخنرانی‌های تحقیقی پرداخت. مطهری قبل از انقلاب ۵۷ استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

او در سال ۱۳۳۱ با عالیه روحانی، دختر یکی از روحانیون مشهد ازدواج کرد که حاصل این پیوند ٤ دختر و ٣ پسر است.

علی مطهری و محمد مطهری ٢ تن از فرزندان اویند. مرتضی مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه‌ای در منزل یدالله سحابی به همراه گروهی از رجال سیاسی انقلابی، در تاریکی شب و هنگام خروج از محل جلسه، هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه درگذشت.

قاتلان او ٣ نفر به نام‌های محمدعلی بصیری، حمید نیکنام و وفا قاضی زاده بودند. امام‌خمینی(ره) علاقه زیادی به او داشت، تا بدان ‌جا که بعد از شهادتش به دست گروه فرقان در ١٢اردیبهشت ١٣٥٨ گفت: «مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود.» در ایران از او با عنوان معلم شهید یاد می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید