قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۵

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۲۵

قیمت بیت کوین، امروز ۲۵ فروردین ماه با ۳.۹۴ درصد افزایش نرخ به ۴۱,۴۸۱ دلار معادل ۱,۱۴۷,۰۱۱,۸۷۱ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۵۵۲۸
بازدید : ۸۲۴۹

فرادید | بیت کوین بار دیگر به رالی صعودی بازگشت. امروز ۲۵ فروردین ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۳.۹۴ درصد به ۴۱,۴۸۱ دلار معادل ۱,۱۴۷,۰۱۱,۸۷۱ تومان رسید.

بامداد امروز فروشندگان یک بار دیگر شانس خود را برای پایین بردن قیمت بیت کوین امتحان کردند، اما ناموفق بودند. قیمت بیت کوین تا حدود ۳۹,۴۰۰ دلار هم پایین رفت، اما پس از آن دوباره به بالای ۴۰ هزار دلار بازگشت.

به گزارش فرادید؛ ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از ۲۸ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم ۷۶۳ میلیارد دلار است.

با توجه به کاهش قیمت اخیر بیت کوین، انتظار می‌رفت که تعداد ماینر‌ها به دلیل کم شدن پاداش آن ها، کاهش پیدا کند، اما اطلاعاتی که وبسایت گلاسنود منتشر کرده نشان می‌دهد رقابت در صنعت استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است.

ارزش بازار ارز‌های دیجیتال نسبت به روز گذشته رشد جزئی داشته و از ۱.۸۶ به ۱.۸۷ تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات کاهش داشته و با افت ۱۱ درصدی به ۸۹ میلیارد دلار رسیده است.

برخی کارشناسان معتقدند حرکت بیت کوین در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) ممکن است مانند یک رالی جبران به نظر برسد که بیت کوین را به اوج بازگرداند و به آغاز یک روند صعودی جدید بلندمدت تبدیل شود. اما متأسفانه بیت کوین نتوانسته به ۵۰,۰۰۰ دلار برسد و برای بار هفتم در یک سال گذشته در شکست این سطح ناموفق بوده است.

تورم آمریکا به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال اخیر رسیده و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بسیار بالا است. دقیقا شایعه احتمال افزایش نرخ بهره باعث ریزش بیت‌کوین از ۴۶ هزار دلار شد.

افزایش قیمت کالا‌های اساسی، افزایش قیمت موارد اولیه (کامودیتی‌ها) و افزایش هزینه‌های تولید با همه‌گیری کویید۱۹ و جنگ روسیه و اوکراین باعث شده تا فدرال رزرو تصمیم به کنترل تورم بگیرد. یکی از ابزار‌هایی که برای کنترل تورم استفاده می‌شود همین نرخ بهره است.

افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که مردم به سمت ابزار‌های سرمایه‌گذاری کم‌ریسک‌تر پناه ببرند. بازار‌های پرریسک زمانی که نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند سقوط می‌کنند.

درهر صورت باید توجه کنیم که اگر گاو‌ها بتوانند سطوح مقاومت ۴۱,۲۵۰ دلاری و ۴۱,۳۵۰ دلاری را از بین ببرند، قیمت می‌تواند شتاب صعودی بیشتری بگیرد. در مورد ذکر شده، ممکن است قیمت به سمت منطقه مقاومت ۴۱,۸۰۰ دلار یا میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته افزایش یابد؛ و اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۴۰,۲۵۰ دلاری را پاک کند، ممکن است به حرکت نزولی خود ادامه دهد. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۳۹,۶۰۰ دلار است.

حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۳۹,۲۵۰ دلار دیده می‌شود. شکست نزولی به زیر منطقه حمایتی ۳۹,۲۵۰ دلاری می‌تواند زیان را تسریع کند. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند به سطح ۳۸,۵۰۰ دلار یا حتی ۳۸,۰۰۰ دلار کاهش یابد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید