طرز تهیه سیر پلویِ خوش طعم و عطر

طرز تهیه سیر پلویِ خوش طعم و عطر

سیر پلو مانند آبگوشت سیر و آش سنگ سیر از غذا‌های ایرانی خاص بوده که می‌توانید در خانه تهیه کنید. طرز تهیه سیر پلو بسیار ساده است و شما می‌توانید ان را با ماهی یا مرغ سرو کنید.

کد خبر : ۱۰۵۵۲۹
بازدید : ۶۹۹۴

طرز تهیه سری پلو بسیار ساده است. شما این غذای لذیذ را می‌توانید در خانه و با استفاده از برنج، سیر و ماهی تهیه کنید. برای تهیه این غذا باید ماهی‌ها را مزه دار کنید و لا به لای برنجمان نیز از سیر‌های تفت داده شده استفاده می‌کنیم.

سیر پلو مانند آبگوشت سیر و آش سنگ سیر از غذا‌های ایرانی خاص بوده که می‌توانید در خانه تهیه کنید. طرز تهیه سیر پلو بسیار ساده است و شما می‌توانید ان را با ماهی یا مرغ سرو کنید.

همانطور که می‌دانید از خواص درمانی بسیار زیادی برخوردار بوده و کاربرد آن در غذا‌های ایرانی نیز زیاد است. این بار نیز با ترکیب این ماده غذایی با برنج و ماهی می‌توانید یک غذای مقوی دیگر تهیه کنید.

سیر خواص درمانی فوق العاده‌ای دارد. از مهم‌ترین خاصیت‌های سیر می‌توان به تقویت سیستم دفاعی بدن اشاره کرد. تنظیم فشار خون، هضم غذا، خاصیت ضدالتهابی و سم زدایی از مهم‌ترین خواص این ماده غذایی ارزشمند می‌باشد.

مواد لازم

*برنج: ۲ پیمانه
*سیر تازه: ۴۰۰ گرم
*ماهی: ۴ تکه
*پیاز: ۲ عدد
*آبلیمو: ۳ قاشق غذاخوری
*زعفران: به مقدار لازم

سیر پلو با مرغ

طرز تهیه سیر پلو با طعم متفاوت

برای آماده کردن این غذا باید پیاز‌ها را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید. با استفاده از آب‌های پیاز، زعفران، نمک، آبلیمو و مقداری فلفل ماهی‌ها را مزه دار کنید. ماهی را در این مواد به خوبی ماساژ دهید و حداقل ۳۰ دقیقه به آن زمان بدهید. در مرحله بعدی نیز چند حبه سیر را خرد می‌کنید و درون تابه‌ای روغن دار می‌ریزید. کمی بعد سیر‌های سرخ شده را هم می‌زنید.

در این بخش از طرز تهیه سیر پلو باید برنجمان را آماده کنیم. برای اینکه برنج به خوبی قد بکشد، باید از دو ساعت قبل آن را بخیسانید.

برنج را همراه کمی نمک و روغن روی حرارت قرار داده و اجازه دهید به جوش آید. در این زمان باید کف‌های برنج را با استفاده از کفگیر بردارید. برنج را آبکش کنید و سیر‌های خرد شده را لا به لای برنج‌ها درون قابلمه می‌ریزیم. حالا به ۴۰ دقیقه زمان برای پخت نیاز دارید.

ماهی‌ها را از درون مواد مزه دار خارج کنید و اجازه دهید، آب‌های آن خشک شوند. این کار در هنگام سرخ شدن، موجب پاشیدن روغن به اطراف نمی‌شود. برای قرار دادن ماهی‌ها در تابه باید دقت کنید که روغنمان به خوبی داغ شده باشد، تا ماهی‌ها به کف تابه نچسبند. حالا ماهی‌ها را در روغن به خوبی سرخ می‌کنیم.

برای سرو این غذای خوشمزه می‌توانید از انواع نوشیدنی‌ها استفاده کنید. این غذا به همراه ماهی سرو می‌شود، زیرا موجب از بین بردن بوی بد ماهی خواهد شد و طعم لذیذی به آن می‌دهد. می‌توانید ماهی‌ها را به همراه برنج در یک دیس سرو کنید و یا جداگانه آن را سرو نمایید. شما علاقه‌مندان به آشپزی می‌توانید، در لینک با طرز تهیه شوید پلو با ماهی نیز آشنا شوید.

شما برای پخت این غذای لذیذ می‌توانید از انواع ماهی‌ها استفاده کنید، همچنین بنا به ذائقه خود می‌توانید انواعی از ادویه‌ها را داشته باشید. همچنین مزه دار کردن بیش از حد ماهی می‌تواند بافت آن را از بین ببرد. در صورت تمایل به انواع پلو نیز می‌توانید کلیک نمایید.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید