کینه و حسادت، انگیزه قتل خواهر ناتنی

کینه و حسادت، انگیزه قتل خواهر ناتنی

زن و مرد جوان که به خاطر کینه از خواهر ناتنی خود نقشه قتل او را به طرز ماهرانه‌ای اجرا کرده بودند پس از گذشت ۲ ماه با ردیابی‌های پلیس دستگیر شدند و لب به اعتراف گشودند.

کد خبر : ۱۰۵۵۸۲
بازدید : ۷۵۵۶

ساعت ۲۲:۴۵ یکشنبه ۱۷ بهمن سال گذشته، خبر کشف جسد دختر جوانی در محل زندگی‌اش از سوی مأموران کلانتری ۱۲۷ نارمک به بازپرس محمدرضا صاحب‌جمعی اعلام شد.

با ورود به طبقه چهارم ساختمان جسد دختر ۳۴ ساله در حالی پیدا شد که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و آثار سوختگی با اسید روی گردنش به چشم می‌خورد. متخصصان پزشکی قانونی زمان قتل را حدود دو روز قبل اعلام کردند.

ردپای قاتلان آشنا

نامزد مقتول که جسد را پیدا کرده بود در تحقیقات گفت: با فرنگیس در دانشگاه آشنا شدم. او به تنهایی زندگی می‌کرد و ۵ سال قبل باهم نامزد کردیم.

یکشنبه شب مادر فرنگیس با من تماس گرفت و گفت هر چه با او تماس می‌گیرد، هر دو خط تلفن همراهش خاموش است. از آنجایی که فرنگیس تماس‌های مرا هم جواب نمی‌داد با نگرانی راهی آپارتمانش شدم. ساعت حدود ۹ و نیم شب بود که به خانه‌اش رسیدم. خودرواش مقابل در بود، اما هر چه زنگ زدم در را باز نکرد و در نهایت با کلیدی که داشتم وارد شده و درکمال ناباوری جسدش را پیدا کردم.

این در حالی بود که تحقیقات اولیه نشان می‌داد دو گوشی فرنگیس سرقت شده، اما هیچ آثاری از ورود به زور دیده نمی‌شد و این، احتمال جنایت از سوی فرد یا افرادی آشنا را مطرح کرد.

تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان قتل دختر جوان ادامه داشت و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که صبح روز جنایت خواهر ناتنی فرنگیس در آن اطراف دیده شده است.

از آنجایی که مقتول و خواهر ناتنی‌اش به نام ثریا رابطه خوبی با هم نداشته و سال‌ها بود که از هم بی‌خبر بودند و باتوجه به اینکه جنایت از سوی فردی آشنا صورت گرفته بود، احتمال دست داشتن خواهر ناتنی در این جنایت پررنگ شد.

به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، ثریا بازداشت شد. زن جوان مدعی بود که از این جنایت اطلاعی ندارد. اما در تحقیقات پلیسی مشخص شد برادرش که روز حادثه به همراه او بوده است، به علت سوختگی با اسید در بیمارستانی بستری شده است.

باتوجه به اینکه در محل حادثه و روی جسد فرنگیس نیز آثار سوختگی با اسید دیده شده بود، شک کارآگاهان به یقین تبدیل شد و تحقیقات بیشتری از زن جوان صورت گرفت.

ثریا وقتی با مدارک جدید رو به رو شد به ناچار لب به اعتراف گشود. اما مدعی شد که در این جنایت نقشی نداشته و قتل را برادرش شاهین مرتکب شده است. با اعتراف زن جوان، شاهین نیز بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

او گفت: فرنگیس از همسر دوم پدرم و با ما ناتنی بود، اما همیشه پدرم بین ما تفاوت می‌گذاشت، فرنگیس با اینکه سن و سالش از ما کمتر بود، اما هر چیزی می‌خواست در اختیارش قرار می‌دادند از خانه و ماشین گرفته تا پول. من عاشق هنرپیشگی بودم، اما اجازه ندادند.

در مقابل، او به دانشگاه رفت و ۵ سال طراحی و گرافیک خواند. از همه بدتر اینکه او آنقدر پشت سر من حرف زده بود که باعث شد پدرم مرا از خانه طرد کند و من هم به یکی از شهر‌های شمالی رفتم و زندگی‌ام را در آنجا ادامه دادم.

مرد جوان ادامه داد: بعد از ۱۲ سال بی‌خبری یک روز خواهرم با من تماس گرفت و شروع به درد دل کرد. او از بدی‌های فرنگیس گفت و باعث شد داغ دل من تازه شود. خواهرم مرا وسوسه کرد که باهم از او انتقام بگیریم.

شاهین گفت: ابتدا قرار بود که خودروی فرنگیس را آتش بزنیم، اما در این کار موفق نشدیم. بعد تصمیم گرفتیم که بلایی سر خودش بیاوریم که آسیب ببیند و تاوان کار‌هایی را که کرده، بدهد.

سوختگی با اسید

یک روز خواهرم با او تماس گرفت تا به خانه‌اش برود. روز حادثه باهم راهی خانه فرنگیس شدیم. ابتدا ثریا وارد شد و من در راه پله‌ها منتظر ماندم. فرنگیس در حال صحبت با تلفن بود و بعد از قطع تماس، ثریا بطری اسید را روی میز گذاشت و گفت که مشروب الکلی است و در این میان در فرصتی مناسب در را برای من باز کرد.

متهم جوان ادامه داد: به محض اینکه فرنگیس مرا دید از تعجب شوکه شد و باهم درگیر شدیم. او دست مرا گاز گرفت و من از روی عصبانیت چاقویی را از آشپزخانه برداشته و چندین ضربه به او زدم. در این میان بطری حاوی اسید نیز روی زمین ریخت و مقداری اسید به مقتول و مقداری هم روی من ریخت.

لباس‌هایم خونی شده بود که در خانه لباس پیدا کرده و آن‌ها را عوض کردم و چاقو را داخل کیسه‌ای انداختم و بعد از سرقت گوشی‌های فرنگیس خانه را ترک کردیم. کیسه حاوی لباس‌ها را دور انداختیم و از آنجایی که من دچار سوختگی و تنگی نفس شده بودم به بیمارستان رفتم و تحت درمان قرار گرفتم.

با اعتراف خواهر و برادر به این جنایت، به دستور بازپرس جنایی متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید