زوج سازی‌های پژمان جمشیدی

زوج سازی‌های پژمان جمشیدی
کد خبر : ۱۰۵۶۱۲
بازدید : ۷۴۴۶

پژمان جمشیدی به تازگی در فیلم «بخارست» با حسین یاری همبازی شده، تا این بازیگر بعد از سام درخشانی، محسن کیایی، رضا عطاران و احمد مهرانفر جدیدترین زوج او در یک فیلم کمدی باشد.

پژمان جمشیدی طی این سال‌ها با بازیگران مختلفی در فیلم‌های کمدی، زوج بوده که ماحصل این همکاری مشترک، موفقیت تجاری این آثار را درپی داشته است. حسین یاری جدیدترین زوج کمدی او در فیلم در دست تولید «بخارست» است.

در این گزارش مروری داریم زوج سازی‌های پژمان جمشیدی در فیلم‌های کمدی و سرنوشتی که این فیلم‌ها در گیشه داشته اند.

پژمان جمشیدی / سام درخشانی

تعداد آثار مشترک: ۴ فیلم سینمایی و یک سریال
آثار: سریال‌های «پژمان»، «خوب، بد، جلف / رادیو اکتیو» و فیلم‌های «تگزاس ا و ۲»، «خوب، بد جلف ۱ و ۲»

ماحصل همکاری: اولین همکاری مشترک پژمان و سام در سریال «پژمان» رقم خورد. آن‌ها بعد از موفقیت این سریال در فیلم «خوب، بد، جلف» اولین همکاری سینمایی شان را رقم زدند. این فیلم بلافاصله بعد از جشنواره سی وپنجم روی پرده سینما‌ها رفت و در نهایت توانست به فروش بالای ۱۶ میلیارد تومان برسد.

دومین همکاری آن‌ها یکسال بعد با بازی در فیلم «تگزاس» اتفاق افتاد. این فیلم ۱۴ میلیارد تومان فروش کرد. در پی موفقیت تجاری قسمت اول، یکسال بعد یعنی در سال ۹۶ قسمت دوم «تگزاس» هم ساخته شد. گیشه این فیلم در اکران سال ۹۸ مرز ۲۵ میلیارد تومان را هم رد کرد.

سال ۹۸ چهارمین همکاری آن‌ها در سینما با فیلم «خوب، بد، جلف ۲ / ارتش سری» شکل گرفت. این فیلم هم بلافاصله بعد از پایان جشنواره سی و هشتم روی پرده رفت، اما اکران آن مصادف شد با شروع پاندومی کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما. «ارتش سری» بعد از بازگشایی سالن‌های سینما اکرانش را از سرگرفت و در نهایت با ۱۵ میلیارد تومان فروش به کار خود پایان داد.

آخرین همکاری مشترک سام وپژمان سریال «خوب، بد، جلف» بود که در پلتفروم فیلیمو پخش شد و در رده کار‌های پرمخاطب قرار گرفت.

لونه زنبور

پژمان جمشیدی / محسن کیایی

تعداد آثار مشترک: ۲ فیلم سینمایی
آثار: «لونه زنبور» و «دینامیت»

ماحصل همکاری: پژمان و محسن کیایی اولین بار در فیلم «لونه زنبور» ساخته برزو نیک نژاد با هم همبازی شدند. این فیلم به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نوروز ۹۷ روی پرده رفت و توانست در مدت زمان اکرانش فروش خود را به مرز ده میلیارد تومان نزدیک کند.

همکاری بعدی آن‌ها یکسال بعد در فیلم «دینامیت» رقم خورد. این فیلم بعد از آماده شدن با مشکل پروانه نمایش روبه رو شد و نتوانست در سال ۹۸ مجوز اکران بگیرد. در سال ۹۹ هم سینما‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا نیمه تعطیل بود تا سال ۱۴۰۰ که مشکل پروانه نمایش فیلم حل شد.

«دینامت» در شرایطی روی پرده رفت که کشور درگیر پیک کرونا بود و واکسیناسیون سراسری هنوز شروع نشده بود. دینامیت از تیرتا اسفند ۱۴۰۰ روی پرده بود و توانست به فروش ۵۸ میلیارد تومان دست پیدا کند.

نکته: در فیلم «دینامیت»، احمد مهرانفر هم حضور دارد که در واقع زوج اصلی این فیلم با حضور او و پژمان شکل می‌گیرد و محسن کیایی تکمیل کننده موقعیت‌های کمدی فیلم در تقابل با آن‌ها ست.

پژمان جمشیدی / حسین یاری

تعداد آثار مشترک: ۱ فیلم سینمایی
اثر: «بخارست»

ماحصل همکاری: حسین یاری که سابقه بازی در چند فیلم کمدی را دارد سال گذشته بعد از مدت‌ها با حضور در سریال «نیسان آبی»، بازی در ژانر کمدی را بار دیگر تجربه کرد. حضور موفق او در این سریال موجب شد تا در سال جدید بازی در فیلم کمدی «بخارست» به او پیشنهاد شود.

این فیلم که به زودی فیلمبرداری آن شروع می‌شود اولین همکاری او با پژمان جمشیدی است. باید منتظر ماند و دید که آیا این زوج هم در گیشه جواب می‌دهند.

پژمان جمشیدی / رضا عطاران

تعداد آثار مشترک: ۱ فیلم سینمایی
اثر: «شیشلیک»

ماحصل همکاری: «شیشلیک» با حضور پژمان جمشیدی و رضا عطاران یک ترکیب کهکشانی دارد. ترکیب برنده‌ای که کاملا گیشه فیلم را تضمین می‌کند. این فیلم سال ۹۹ و در اوج کرونا جلوی دوربین رفت و در جشنواره سی و نهم هم از آن رونمایی شد. پژمان جمشیدی به خاطر بازی در این فیلم نامش در بین نامزد‌های سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد قرار گرفت.

«شیشلیک» تا آبان ۱۴۰۰ که کشور در شرایط حاد کرونایی قرار داشت و سینما‌ها نیمه تعطیل بودندمتقاضی اکران نشد.

با بازگشایی سینما‌ها، ترافیک اکران و البته روی پرده رفتن چند فیلم مطرح و پرفروش موجب شد تا تهیه کننده و پخش کننده «شیشلیک» برای اکران نوروز ۱۴۰۱ دورخیز کنند. اما عدم صدور پروانه نمایش موجب شد تا این فیلم اکران نوروز را ازدست بدهد و کماکان پشت در اکران بماند.

منبع: فیلم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید