هشدار؛ عوارض قطع خودسر دارو‌های فشارخون

هشدار؛ عوارض قطع خودسر دارو‌های فشارخون

هیچ کدام از عوارض داروی فشارخون به اندازه مشکلات فشارخون جدی نیستند. اگر دیدید دارویی با سیستم بدن شما سازگار نبود می‌توانید از سایر دارو‌های همان بیماری استفاده کنید و در همین باره باید بگویم این دارو‌ها تحت پوشش بیمه نیز هستند.

کد خبر : ۱۰۵۶۵۱
بازدید : ۵۶۸۷

یک متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: بیماران فشارخون نباید به صورت خودسر دارو‌های خود را قطع کنند، باید به پزشک مراجعه و شرایط را توضیح داده تا پزشک بتواند درباره تغییر داروی آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

مرجان حاج احمدی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق، با اشاره به خطرات پیش روی بیماران مبتلا به فشارخون، اظهار کرد: بیماری فشارخون علی رغم آن‌که بی‌علامت و خاموش است، اما می‌تواند عوارض جدی و طولانی مدتی مانند سکته‌های مغزی و قلبی، نارسایی کلیه و ... را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اگر فشارخون را چک کردیم و عدد از نرمال بالاتر رفت می‌توان به پزشک مراجعه و اقدامی برای کنترل فشارخون کرد.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: از آنجایی که فشار خون یک بیماری خاموش است ممکن است در حین درمان بیماران آن را انکار و یا از درمان اجتناب کنند، حتی ممکن است برخی‌ها به درمان‌های گیاهی مانند تغییر رژیم غذایی رجوع کنند، اما باید دانست مادامی که پزشکان شما را موظف به مصرف داروی فشارخون کردند تا پایان عمر این دارو‌ها باید مصرف شود.

وی ادامه داد: هیچ کدام از عوارض داروی فشارخون به اندازه مشکلات فشارخون جدی نیستند. اگر دیدید دارویی با سیستم بدن شما سازگار نبود می‌توانید از سایر دارو‌های همان بیماری استفاده کنید و در همین باره باید بگویم این دارو‌ها تحت پوشش بیمه نیز هستند.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق تأکید کرد: بیماران فشارخون نباید به صورت خودسر دارو‌های خود را قطع کنند، باید به پزشک مراجعه و شرایط را توضیح داده تا پزشک بتواند درباره تغییر داروی آن‌ها تصمیم‌گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به بیماران فشار خون این است که ورزش را فراموش نکنند، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز داشته باشند و ۵ تا ۶ روز در هفته ورزش کنند و از سیگار و مصرف دخانیات به دور باشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید