شهر گل‌های آفتابگردان ایران کجاست؟

شهر گل‌های آفتابگردان ایران کجاست؟

شاید باورتان نشود، اما حدود ۱۳۰۰ مزرعه آفتابگردان در سنقر و کلیایی استان کرمانشاه وجود دارد که همین موضوع سبب شده که تخمه آفتابگردان سنقری به شهرت برسد.

کد خبر : ۱۰۵۷۰۵
بازدید : ۱۷۱۳

سنقر یکی از شهرستان‌های کرمانشاه در غرب ایران است. این شهرستان به دلیل آب و هوای بسیار خوب و ییلاقی در بهار و مزارع آفتابگردان در تابستان می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری باشد.

بی‌شک شما هم مثل بیشتر افراد به گل‌های آفتابگردان علاقه‌مند هستید. گل‌های زیبایی که حدود یک سال عمر می‌کنند و از یک تا سه متر ارتفاع دارند کمتر کسی ممکن است در حین گذر از جاده وقتی با مزرعه‌ای از گل‌های درشت آفتابگردان مواجه می‌شود دلش نخواهد توقف کند و از نزدیک به این گل‌های شبیه خورشید نگاه نکند.

حتی ونسان ونگوگ نقاش هم نتوانست از کشیدن آفتابگردان‌ها روی بوم نقاشی خود بگذرد؛ تا جایی که برخی از تابلو‌های نقاشی‌اش پر از این گل زیباست.

نقاشی گلهای آفتابگردان ونگوگ

پس از آن که ونگوگ به خود شلیک کرد، دکترش پل گشه سه هفته بعد از درگذشت ونگوگ، یک نقاشی نمادین به نام گل آفتابگردان را به او تقدیم کرد و همان ماه چند گل آفتابگردان نیز بالای قبر ونگوگ کاشت. چون ونگوگ عاشق آفتابگردان‌ها بود.

حالا تصور کنید جایی در همین کشور خودمان ایران قرار دارد که پر از مزرعه آفتابگردان است. شاید باورتان نشود، اما حدود ۱۳۰۰ مزرعه آفتابگردان در سنقر و کلیایی استان کرمانشاه وجود دارد که همین موضوع سبب شده که تخمه آفتابگردان سنقری به شهرت برسد.

پس اگر به آب و هوای کوهستانی و دشت‌های زیبا و حاصلخیز علاقه دارید، حتما سری به شهر گل‌های آفتابگردان بزنید. سنقر در جلگه‌ای هموار و زیبا قرار دارد و با رودخانه، باغ‌ها، بیشه زار‌ها و کوه‌ها احاطه شده است، بنابراین طبیعت زیبایش به ویژه در بهار هم می‌تواند سفری دلنشین برایتان بسازد. اگر هم از طرفداران خوردن تخمه هستید، تخمه سنقری را با آن طعم لذیذش از دست ندهید.

بهترین فصل برای سفر به این منطقه اواخر تابستان است، زیرا در آن زمان گل‌های آفتابگردان قد می‌کشند. گل‌هایی که با طلوع و غروب خورشید به شرق و غرب سر بر می‌گردانند.

مسیر دسترسی؛ چگونه به شهر گل‌های آفتابگردان ایران برویم؟

برای ورود به استان کرمانشاه چندین مسیر وجود دارد، اما مهم‌ترین محور ورودی به کرمانشاه مسیر تهران- ساوه است. بیش از ۸۰ درصد سفر‌های داخلی از ورودی این جاده که در شرق استان واقع است، انجام می‌شود، بنابراین می‌توانید سفر خود را از همین محور شروع کنید.

مزرعه گل آفتابگردان

باید بدانید که در این مسیر از شهر‌های همدان و اسدآباد می‌گذرید. فاصله کرمانشاه تا تهران حدود ۵۰۰ کیلومتر است. این مسیر کوتاه‌ترین مسیر تهران به کرمانشاه محسوب می‌شود. فاصله زمانی کرمانشاه به تهران از این مسیر نیز حدود ۶ ساعت است.

پس از گذر از اسدآباد همدان به سمت سنقر و کلیایی حرکت کنید. آثار دیدنی سنقر بیشتر به بافت طبیعی آن مربوط می‌شود. مطمئنا سنقر دیدنی‌های زیبایی دارد که می‌تواند سفرتان را لذت‌بخش کنید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید