رقیب جدید تسلا وارد بازار می‌شود!

رقیب جدید تسلا وارد بازار می‌شود!

شاسی بلند‌های VF۸ و VF۹ اولین مدل‌هایی هستند که وین فست ارائه می‌کند. قیمت این دو مدل به ترتیب از ۴۰ هزار و ۷۰۰ دلار و ۵۵ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

کد خبر : ۱۰۵۷۳۸
بازدید : ۳۴۸۸

خودروساز‌هایی مانند تسلا و دیگر خودروسازان که مشغول تولید و فروش خودرو‌های برقی در ایالات متحده آمریکا هستند رقبایی پیدا کردند که اصلا انتظارش را نداشتند.

کمپانی خودروسازی وین فست واقع در ویتنام در سال جاری صادرات شاسی بلند‌های تمام برقی را به کالیفرنیا آغاز می‌کند. اما برنامه این کمپانی برای بازاریابی در آمریکا بلند پروازانه‌تر و هوشمندانه‌تر است.

به نقل از فاکس نیوز، وین فست در سال ۲۰۱۷ توسط یک کارآفرین ویتنامی که اولین میلیاردر ویتنام بود تاسیس شد. ثروت او در ابتدا از با یک کارخانه نودل‌سازی آغاز شد. او این کارخانه را در سال ۱۹۹۰ و هنگامی که در اوکراین زندگی می‌کرد تاسیس کرد. این کمپانی ابتدا خودرو‌های بنزینی تولید می‌کرد، اما اکنون به تولید خودرو‌های برقی تغییر کاربری داده است.

امانوئل برت، معاون مدیر عامل فروش و بازاریابی جهانی این کمپانی می‌گوید: «ما سرعت افزایش تقاضا و درخواست برای خودرو‌های برقی را در سراسر جهان مشاهده می‌کنیم». برت گفت که وین فست تا پایان سال میلادی جاری ۳۰ فروشگاه در کالیفرنیا افتتاح و راه‌اندازی می‌کند و سپس فروش خود را در سراسر کشور گسترش می‌دهد.

قسمتی از برنامه‌های این کمپانی، تاسیس یک کارخانه دو میلیارد دلاری در کارولینای شمالی است که بودجه آن از طریق یک عرضه اولیه عمومی تامین می‌شود. وین فست بر این باور است که بهتر است تولید خودرو در نزدیکی مشتریان انجام شود و انجام این پروژه‌ها هم جدی بودن این دیدگاه را ثابت می‌کند.

برت می‌گوید: «ما قرار است برای زمان بسیار بسیار طولانی در آمریکا بمانیم و می‌خواهیم واقعا این را نشان دهیم». وین فست نمی‌خواهد خودرو‌های خود را به روش معمول بفروشد. اولین روش فروش آن فروش واجاره جداگانه خودرو و پکیج باتری آن است.

این کمپانی می‌خواهد چرخه‌ای ایجاد کند که بتواند مواد را بازیافت و آن‌ها را تبدیل به باتری کند. این کار می‌تواند هزینه‌های تولید و مالکیت را کاهش دهد. این کمپانی وعده کیفیت بالا و قیمت منطقی نسبت به اندازه و کیفیت خودرو را می‌هد.

قیمت خودرو‌های وین فست

شاسی بلند‌های VF۸ و VF۹ اولین مدل‌هایی هستند که وین فست ارائه می‌کند. قیمت این دو مدل به ترتیب از ۴۰ هزار و ۷۰۰ دلار و ۵۵ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. خودرو‌های دو ردیفه و سه ردیفه توسط پینین فارینا، طراح معروف ایتالیا طراحی می‌شود. تامین کنندگانی مانند ZF آلمان نیز در مهندسی این خودرو‌ها نقش داشته‌اند.

هزینه اجاره ماهانه باتری ۳۵ تا ۴۴ دلار است که راننده می‌تواند ۵۰۰ کیلومتر با آن رانندگی کند. برای نسخه رانندگی نامحدود راننده باید ۱۱۰ تا ۱۶۰ دلار برای اجاره ماهانه باتری هزینه بپردازد. اما فقط تا دو بار می‌تواند باتری را به صورت رایگان در شبکه شارژ آمریکا شارژ کند.

هنگامی که ظرفیت باتری به ۷۰ درصد رسید یا دچار هر گونه مشکل دیگری شد کمپانی به صورت رایگان آن را با باتری نو عوض می‌کند و باتری قدیمی را بازیافت می‌کند. وین فست اعلام کرد احتمال دارد در آینده خودرو را با باتری بفروشد، اما فعلا برای حداقل پنج سال آینده بر روی همین برنامه تمرکز می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید