اعلام زمان اکران «مست عشق»

اعلام زمان اکران «مست عشق»

«مست عشق» آخرین فیلم سینمایی حسن فتحی یک پروژه پرحاشیه در طول ساخت بود که در مقطعی تا مرز پخش شدن در قالب سریال از شبکه‌های ترکیه هم پیش رفت، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت راش‌های فیلم به طور کامل در اختیار سازندگان ایرانی قرار گرفت.

کد خبر : ۱۰۵۷۷۷
بازدید : ۳۵۳۱

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی با اعلام جرئیاتی از مراحل نهایی آماده‌سازی این فیلم، از برنامه‌ریزی برای اکران در تابستان و پاییز امسال خبر داد.

ساخت فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند در ترکیه به پایان رسیده است.

مهران برومند درباره زمان اکران این فیلم گفت: «ابتدا قصد داشتیم در همین فصل بهار و نوبت عید فطر فیلم را اکران کنیم، ولی بنا بر نظر پخش‌کننده ترکیه‌ای و دیگر کشور‌هایی که قرار است همراه با ایران، فیلم را نمایش دهند، تصمیم گرفتیم همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در ماه سپتامبر میلادی مصادف با شهریور و مهر فیلم «مست عشق» را اکران عمومی کنیم.

این زمان هنوز به طور کامل قطعی نیست، چون فعلا منتظر دریافت پروانه نمایش هستیم تا بعد برای انتخاب پخش‌کننده ایرانی تصمیم بگیریم.»

او در پاسخ به اینکه آیا فیلم برای دریافت مجوز دچار ممیزی شده است؟ گفت: «در این مورد در تعامل سازنده با مجموعه وزارت ارشاد هستیم و ان‌شاءالله بدون مشکل با هماهنگی‌های صورت گرفته بتوانیم مجوز نمایش فیلم را بگیریم که همینجا از آقایان خزاعی و ایل‌بیگی برای ایجاد این فضا تشکر می‌کنم.

البته برای پروانه نمایش، زمستان سال قبل درخواست دادیم تا مراحل اداری پیش برود و بخش‌هایی از فیلمبرداری فیلم هم که باقی مانده بود بهمن و اوایل اسفند سال ۱۴۰۰ تمام شد و هم‌اکنون فیلم مراحل نهایی آماده‌سازی را طی می‌کند.»

او درباره اینکه چه کسانی جایگزین همایون شجریان و سهراب پورناظری برای خوانندگی و ساخت موسیقی فیلم شده‌اند؟ گفت: «همکاری آقایان شجریان و پورناظری به دلیل تغییر شرایط مالی میسر نشد. در حال حاضر موسیقی متن توسط فاهیر آتاک اوغلو -از آهنگسازان برجسته ترکیه- ساخته خواهد شد و برای خواننده هم به دنبال گزینه مناسب هستیم و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم، اما حتما بخش‌های آوازی به زبان فارسی خواهد بود.»

به گفته این تهیه‌کننده فیلم برای نمایش در ایران به زبان فارسی دوبله می‌شود و در ترکیه هم به زبان ترکی دوبله خواهد شد.

برومند همچنین در این گفتگو از یک پروژه مشترک دیگر خبر داد و اعلام کرد: «پروژه سریال ۶۰ قسمتی «مولانا» براساس رمان «جلال‌الدین محمد رومی» نوشته دکتر بهمن شکوهی توسط فرهاد توحیدی در مرحله نگارش فیلمنامه است تا به عنوان پروژه مشترک در آینده نزدیک تولید شود.»

«مست عشق» آخرین فیلم سینمایی حسن فتحی یک پروژه پرحاشیه در طول ساخت بود که در مقطعی تا مرز پخش شدن در قالب سریال از شبکه‌های ترکیه هم پیش رفت، اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت راش‌های فیلم به طور کامل در اختیار سازندگان ایرانی قرار گرفت.

این فیلم به عنوان محصول مشترک ایران و ترکیه، روایتی از زندگی مولانا و شمس تبریزی با بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی است و در کنار تعدادی دیگر از بازیگران ایرانی مثل حسام منظور جمعی از بازیگران مطرح ترکیه هم از جمله هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون حضور دارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید