تشخیص مشکلات قلبی با ساعت‌های هوشمند!

تشخیص مشکلات قلبی با ساعت‌های هوشمند!

طبق اعلام «توماس ماینرتز» (Thomas Meinertz) از هیئت مشاوره علمی بنیاد قلب آلمان، وقتی مسئله اندازه گیری نبض به میان می‌آید، ساعت‌های هوشمند در بیش از ۹۰ درصد موارد قابل اطمینان هستند.

کد خبر : ۱۰۵۸۶۹
بازدید : ۵۸۴

امروزه با ظهور ساعت‌های هوشمند، شاید برخی بیماران قلبی تمایل به استفاده از ساعت‌های هوشمند برای تشخیص مشکلاتشان را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری آلمان؛ ممکن است برای افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند، تکیه بر ساعت‌های هوشمند برای فهمیدن این که چه زمانی قلبشان به مشکل برخورده است، امری وسوسه انگیز باشد.

از این گذشته، ابزار‌هایی که به دست و یا دیگر بخش‌های بدن بسته می‌شوند (به مانند ساعت‌های هوشمند مچی) دارای ویژگی‌های زیادی هستند که می‌توانند از آن‌ها برای ثبت وضعیت سیستم قلبی و عروقی افراد استفاده کرد؛ مانند دارا بودن سنسور‌هایی برای گرفتن نبض افراد و یا گرفتن یک نوار قلب ساده.

با این حال، طبق گفته «بنیاد قلب آلمان» این ابزارها، محدودیت‌های خاص خود را دارند؛ خصوصا زمانی که پای تشخیص یک بیماری جدی در میان باشد. در این موارد، همیشه به یک متخصص برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و یا حتی آزمایش‌های بیشتر نیاز است.

آنچه ساعت‌های هوشمند قادر به انجام آن هستند و آنچه را که این نوع ساعت‌ها نمی‌توانند از عهده آن بر بیایند:

گرفتن نبض: گجت‌ها و وسایل دست کردنی و یا پوشیدنی معمولا از نور مادون قرمز برای تجزیه و تحلیل نبض کاربر استفاده می‌کنند. این امکان سبب می‌شود تا اطلاعاتی در زمینه ضربان قلب در فرد به دست آید و همین امر نیز به شناسایی و ثبت آریتمی‌های قلبی کمک می‌کند.

طبق اعلام «توماس ماینرتز» (Thomas Meinertz) از هیئت مشاوره علمی بنیاد قلب آلمان، وقتی مسئله اندازه گیری نبض به میان می‌آید، ساعت‌های هوشمند در بیش از ۹۰ درصد موارد قابل اطمینان هستند.

با این حال باید توجه داشته باشید برای اطمینان از دقت اندازه گیری، باید سنسور و مچ بند تمیز باشند و ساعت نیز نزدیک به پوست بدن بسته شده باشد.

الکتروکاردیوگرافی: ساعت‌های هوشمند تپش‌های الکتریکی ضربان قلب را با ایجاد یک نوار قلب تک کانالی اندازه گیری می‌کنند. این کار معمولا با فشار دادن یک سنسور و ۳۰ ثانیه انتظار انجام می‌شود.

باید حواستان باشد اگرچه نوار قلب تک کانالی در زمینه آریتمی قلبی اطلاعات بیشتری به ما می‌دهد؛ اما طبق توصیه «توماس ماینرتز» نباید به تنهایی بر آن متکی باشیم.

این مسئله نیز بدان دلیل است که اختلالات گردش خون در ماهیچه قلب از آن جایی که به راحتی قابل تشخیص نیست، پزشکان معمولا در این موارد از حداقل ۱۰ الکترود استفاده می‌کنند.

«توماس ماینرتز» از بنیاد قلب آلمان در این باره گفت: نه اپل واچ و نه هیچ ساعت هوشمند دیگری برای تشخیص حمله قلبی و یا آریتمی‌های بدخیم قلبی مناسب نیستند.

پس در پایان باید به شما توصیه کنیم اگر درد شدیدی را در قفسه سینه حس کردید، منتظر نمانید تا ساعت هوشمند شما وقوع یک حمله قلبی را تشخیص دهد. به جای آن، شما باید به سرعت از دیگران کمک خواسته و منتظر تشخیص متخصصان پزشکی باشید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید