تیگارد X۳۵؛ کراس اوور جدید در بازار ایران

تیگارد X۳۵؛ کراس اوور جدید در بازار ایران

این خودرو تازه وارد چینی که مراسم رونمایی از آن با حضور خبرنگاران انجام شد همان X۳۵ جدید است که با نشان تیگارد موتور به ایران آمده است.

کد خبر : ۱۰۵۹۲۱
بازدید : ۹۴۱

این روز‌ها که بازار عرضه خودرو‌های مونتاژی چینی داغ است یک کراس اوور دیگر نیز به این بازار اضافه شده و به زودی باید شاهد فروش و عرضه محصولی به نام تیگارد X۳۵ باشیم.

این خودرو تازه وارد چینی که مراسم رونمایی از آن با حضور خبرنگاران انجام شد بایک X۳ یا همان X۳۵ جدید است که با نشان تیگارد موتور به ایران آمده است. شرکت جدید از همکاری و شراکت ساینو چین و دیارخودرو متولد شده است.

مشخصات خودرو

تیگارد X۳۵ در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور قرار می‌گیرد و به موتور ۱.۵ توربو شارژر مجهز است که این موتور می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید کند.

جعبه دنده اتوماتیک ان نیز از نوع CVT است که ا توان این پیشرانه را به چرخ‌های جلوی X۳۵ برساند. برای جعبه دنده این خودرو حالت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته و اسپرت درنظر گرفته شده و با توجه به اطلاعات منتشر شده این کراس اوور مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد.

فاصله محوری تیگارد X۳۵ دو متر و ۷۵ سانتی متر اعلام شده است و این عدد نشان می‌دهد که خودرو از نظر ابعاد شباهت زیادی به سایر رقبای چینی خود مانند جک S۳، چانگان CS۳۵ و هایما S۵ دارد.

در قسمت جلوی خودرو دو چراغ بزرگ به وسیله یک نوار کرومی رنگ از هم جدا شده است، همچنین جلوپنجره مشکی تیگارد ایکس ۳۵ هم در یک قاب کرومی قرار گرفته و یک حاشیه باریک بین جلوپنجره و درب کاپوت ایجاد کرده که جایگاه نشان تیگارد است.

نمای جانبی تیگارد X۳۵ مانند اکثر کراس‌اوور‌های خانوادگی ساده طراحی شده و چراغ‌های عقب خودرو نیز شبیه به پژو ۲۰۰۸ هستند

این کراس اوور جدید بازار ایران به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی مجهز است و علاوه برآن تیگارد X۳۵ پنج ستاره ایمنی را از موسسه چینی CNCAP دریافت کرده است.

هنوز به صورت قطعی زمان عرضه و قیمت تیگارد X۳۵ مشخص نشده است. اما مدیران این خودروساز خصوصی می‌گویند که اولین محصولشان را در تابستان ۱۴۰۱ به بازار عرضه می‌کنند.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    مواد لازم برای خودرو چینی : یک اتاق تکراری + موتور 1.5 لیتری توربو+ گیربکس نمی دونم کجایی و دیگر قطعات آشغال + نام من درآوردی و ... واردات به کشور مظلوم ایران

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید