قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۱

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز اول اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۴۸ دلار و ۲۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۵۹۴۹
بازدید : ۵۶۲

فرادید | طلا همچنان در مسیر کاهشی حرکت می‌کند. امروز اول اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۶.۱۰ درصد به ۱۹۴۸ دلار و ۲۴ سنت رسید.

روند صعودی قیمت اونس طلا و نقره در اواسط معاملات روز چهارشنبه بازار آمریکا نسبتاً ضعیف‌تر شد. گاو‌ها در حال آرام گرفتن هستند و برای تقویت آن‌ها و زنده نگه داشتن روند صعودی کوتاه مدت قیمت در بازار‌های طلا و نقره به یک پارامتر اساسی جدید نیاز است.

به گزارش فرادید؛ بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده پس از کاهش از بالاترین سطح سه ساله در روز چهارشنبه با ظهور خریداران تقویت شد و وزارت خزانه‌داری، تقاضای زیادی برای فروش اوراق قرضه ۲۰ ساله داشت.

به نقل از رویترز، با توجه به انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات‌متحده به شدت نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد، با افزایش نرخ تورم با سریع‌ترین سرعت در ۴۰ سال گذشته، بازدهی افزایش یافته است.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و بازدهی بالاتر بسیار حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. تحلیلگران اظهار کردند: قیمت طلا پس از سقوط به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر بهبود یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد پیامد‌های اقتصادی ناشی از بحران اوکراین باعث افزایش تقاضا برای دارایی امن شد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، گفت که یکی از محرک‌های بلندمدت، بانک‌های مرکزی جهانی هستند که با تورم بالا در گوشه رینگ گیر افتاده‌اند.

او به کیتکو نیوز گفت: ما ممکن است هفته آینده شاهد یک عقب نشینی فقط سطحی و «گذرا» باشیم. طلا دوباره در واکنش به تورم بالاتر، بانک‌های مرکزی با کمبود گزینه‌ها و وضعیت رو به وخامت در اوکراین، دوباره صعود خواهد کرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید