درمان سرطان کبد با روشی نوین

درمان سرطان کبد با روشی نوین

دانشمندان موفق شدند به وسیله امواج فراصوت، سرطان کبد را در موش‌ها ریشه کن کنند.

کد خبر : ۱۰۵۹۵۳
بازدید : ۶۱۲

دانشمندان آمریکایی موفق شدند با استفاده از امواج صوتی غیر تهاجمی، سرطان کبد را در موش‌ها ریشه کن کنند.

بر اساس گزارش اینس آلرت، در این روش نوین، موش‌های مبتلا به سرطان کبد، نوعی اثربخشی را در زمینه درمان با امواج صوتی غیرتهاجمی از خود نشان دادند.

در این تحقیقات، محققان آمریکایی از امواج فراصوت (اولتراسوند) برای تخریب ۷۵ درصد از حجم یک تومور کبد استفاده کردند. طبق این گزارش به نظر می‌رسد این روش درمانی سبب می‌شود تا سیستم ایمنی موش‌ها تحریک شده وباقی بافت‌های سرطانی را خود پاکسازی کند.

محققان آمریکایی می‌گویند: در ۸۰ درصد از موارد، به نظر می‌رسید سرطان از بین رفته است و هیچ نشانه‌ای از متاستاز و یا عود کردن بیماری در سه ماهی که [این موشها]تحت نظر بودند، وجود نداشت.

این درمان که «هیستو تریپسی» نام دارد، در حال حاضر در حال آزمایش بر روی انسان‌های مبتلا به سرطان کبد است. یکی از افراد فعال در زمینه مهندسی پزشکی از دانشگاه میشیگان آمریکا در توضیح این مسأله گفت: هیستوتریپسی یک انتخاب امیدوارکننده‌ای است که می‌تواند بر محدودیت روش‌های فعلی ریشه کن کردن [بافت‌های سرطانی]غلبه کرده و نوعی روش ایمن و مؤثر به شیوه غیر تهاجمی برای ریشه کن کردن تومور کبد را ارائه دهد.

او همچنین گفت: ما امیدواریم فراگیری ما از این پژوهش، سبب تحقیقات بیشتر در زمینه پیش بالینی و بالینی هیستوتریپسی برای دست یابی به هدف نهایی اتخاذ این روش درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان کبد شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید