به این دلایل حتما ذرت بخورید

به این دلایل حتما ذرت بخورید

ذرت منبغ غذایی مفیدی است که می‌توان به جای نان، سیب‌زمینی، برنج و سایر کربوهیدرات‌ها مصرف کرد. دانه‌های ذرت فیبر و مواد معدنی و ویتامین دارند و بسیار هم خوشمزه‌اند.

کد خبر : ۱۰۵۹۶۸
بازدید : ۸۰۵

ذرت ارزش غذایی زیادی دارد. به همین دلیل در رژیم‌های غذایی سالم به شکل‌های مختلف قرار دارد. به همین دلیل در سراسر جهان بسیار پرمصرف است. برای سلامتی مفید است و خاصیت‌های بسیاری دارد. ذرت، فیبر، ویتامین و مواد معدنی دارد.

خواص ذرت برای سلامتی

مهم‌ترین خواص ذرت برای سلامتی عبارتند از:

پیشگیری از یبوست

ذرت منبع مناسبی از فیبر به حساب می‌آید. فیبر ماده بسیار مهم برای سلامت سیستم گوارش است مصرف کافی آن می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک کرده و از بروز شرایطی مثل یبوست یا بواسیر جلوگیری نماید.

افزایش وزن

افزایش وزن یکی دیگر از فواید ذرت و به ویژه ذرت زرد است. همانطور که عنوان شد تراکم کالری ذرت چندان زیاد نیست و در دسته متوسط قرار می‌گیرد، اما کربوهیدرات زیادی را از نوع نشاسته شامل می‌شود. به همین دلیل استفاده از ذرت به جای برنج در میان بسیاری از ورزشکاران رواج دارد.

تامین مواد معدنی بدن

ذرت به بدن برای رشد مناسب و مبارزه با بیماری‌ها کمک خواهند کرد. منبع مناسبی از زینک، مس، منگنز، منیزیم و فسفر است. ذرت همچنین حاوی ماده معدنی کمیابی به نام سلنیوم است. این ارزش غذایی ذرت تاثیر بسیار زیادی بر روی تعادل هورمون‌ها، سلامت استخوان‌ها، عملکرد مناسب کلیه‌ها و سلامت قلب می‌گذارد.

محافظت از قلب

روغن ذرت نقش بسزایی در کاهش سطح کلسترول بدن دارد. در نتیجه این اثر، قلب با سلامت بیشتری کار خواهد کرد و خطر بسیاری از بیماری‌های قلبی کاهش خواهد یافت.

مراقبت از پوست و چشم

ذرت زرد منبع مناسبی از بتاکاروتن است که ویتامین A را در بدن تشکیل می‌دهد. ویتامین A نقش بسیار مهمی در سلامت چشم‌ها و بینایی درست ایفا کرده و وجود آن برای سلامت پوست و قوی بودن سیستم ایمنی بدن الزامی است.

مدیریت دیابت

براساس مطالعات انجام شده، مصرف دانه کامل ذرت با کاهش ریسک دیابت نوع دوم مرتبط شناخته شده است.

خواص ذرت آب پز

برخی از افراد تصور می‌کنند که خواص ذرت آب پز نسبت به نوع کبابی آن بیشتر است؛ حقیقت اما این است که نوع پخت ذرت، به شرطی که افزودنی مضری به آن اضافه نشده و دانه حالت اولیه خود را حفظ کند تاثیر چندانی در خواص آن ندارد؛ بنابراین این سلیقه شما است که باید تصمیم بگیرید ذرت خود را چگونه برای میل کردن آماده کنید.

به یاد داشته باشید که محصولات حاصل از ذرت فرآوری شده مثل شربت، چیپس و روغن تصفیه شده ذرت مقادیر مهمی از فیبر و سایر مواد مغذی مفید خود را از دست داده و مقادیر زیادی چربی، شکر یا نمک به آن‌ها اضافه می‌شود.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید