فولکس واگن، تهدید جدید برای تسلا؟

فولکس واگن، تهدید جدید برای تسلا؟

پیش‌تر فولکس واگن تنها خودرو‌های آلمانی را می‌فروخت، اما اکنون در کارخانه‌های خود خودرو تولید می‌کند و یک خودروساز مستقل است. ۹۲ درصد از خودرو‌هایی که گروه فولکس واگن در آمریکا می‌فروشد در کارخانه‌های این برند در مکزیک و تنسی تولید می‌شوند.

کد خبر : ۱۰۵۹۷۵
بازدید : ۹۸۳

خودروسازی تسلا که اکنون پادشاه قلمرو خودرو‌های برقی است در سال ۲۰۲۱ بیش از ۹۳۶ هزار دستگاه خودرو برقی فروخت.

این کمپانی ۱۴ درصد از کل بازار جهانی خودرو‌های برقی را در اختیار دارد. اما خودروساز‌های دیگری همچون فولکس واگن تا رسیدن به تسلا فاصله زیادی ندارند. سال گذشته فولکس واگن ۱۱درصد از بازار جهانی خودرو برقی را در اختیار خود داشت و فروش خود را نسبت به سال ۲۰۲۰ دوبرابر کرد.

اکنون این کمپانی در نظر دارد تا به جایگاه نخست در بازار این خودرو‌ها برسد. گام اول در این راستا خداحافظی با تمام خودرو‌های احتراقی و بنزینی است. پس از آن فولکس تنها خودرو برقی می‌فروشد. به این منظور کمپانی در نظر دارد هفت میلیارد دلار برای توسعه خود هزینه کند.

در مصاحبه‌ای که نماینده گروه فولکس واگن با سی‌ان‌ان داشت گفت که رقیبان فولکس در زمینه خودروسازی سوبارو، تویوتا و هوندا هستند. اما در زمینه خودرو‌های برقی تسلا مهم‌ترین رقیب آنهاست.

چالش‌های فولکس برای خودروسازی در آمریکا

به گفته این نماینده از جمله مشکلاتی که در آمریکا بر سر راه فولکس واگن قرار دارد این است که پیش‌تر این خودروسازی محبوبیت زیادی نداشت و دیرتر از همتایان خود وارد عرصه خودرو‌های شاسی بلند شد. خودرو‌هایی که فولکس واگن می‌فروخت اروپایی بود و بازار آمریکا را از دست داده بود.

مشکل بعدی جریمه ۲٫۸ میلیارد دلاری این کمپانی در سال ۲۰۱۷ به جرم تقلب در آزمایشات آلاینده خودر‌های بنزینی بود که محبوبیت فولکس را به شدت کاهش داد. او گفت که برای بهبود این وضعیت تمام تلاش خود را کرده‌اند. همچنین از تعداد شاسی بلند‌های خود را از ۱۴ درصد به ۷۰ درصد رسانده‌اند. این خودرو‌ها باعث افزایش محبوبیت این خودروساز می‌شوند.

مشکلات مربوط به ساخت باتری و کمبود افراد متخصص در زمینه این تکنولوژی در آمریکا از موانع دیگر فولکس واگن برای به دست گرفتن بازار خودرو‌های برقی در این کشور است.

کمبود منابع به نفع فولکس؟

اما در کمال تعجب مشکلات زنجیره منابع جهانی به نفع این کمپانی خودروسازی تمام می‌شود. پیش‌تر در زمان فروش خودروها، فولکس به اندازه ۱۰۰ روز خودرو برای فروش داشت. برای تشویق مشتریان به خرید خودروها، کمپانی می‌بایست تخفیف ۱۰ تا ۱۲ درصدی بر روی قیمت خودرو به مشتریان می‌داد.

این کار ارزش خودرو‌ها را پایین می‌آورد. اما اکنون با توجه به مشکلات زنجیره منابع فولکس واگن برای کمتر از ۱۰ روز خودرو دارد و این باعث می‌شود تخفیفی به مشتری ندهد و در نهایت به نفع کمپانی تمام می‌شود.

تغییرات فولکس واگن

پیش‌تر فولکس واگن تنها خودرو‌های آلمانی را می‌فروخت، اما اکنون در کارخانه‌های خود خودرو تولید می‌کند و یک خودروساز مستقل است. ۹۲ درصد از خودرو‌هایی که گروه فولکس واگن در آمریکا می‌فروشد در کارخانه‌های این برند در مکزیک و تنسی تولید می‌شوند.

همچنین ۸۵ درصد از مواد اولیه از تامین کنندگان آمریکایی خریداری می‌شود. این مساله بسیاری از مشکلات لجیستیک را برای این کمپانی از بین می‌برد.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید