قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۳

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۳

قیمت هر اونس طلای جهانی امروز ۳ اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۳۱ دلار و ۷۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۵۹۸۲
بازدید : ۵۵۴

فرادید | ریزش قیمت در بازار طلا ادامه دار شده است. امروز ۳ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۲.۵۳ درصد به ۱۹۳۱ دلار و ۷۷ سنت رسید.

موضع‌گیری صریح مسئولان فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های قدرتمند جهانی، اکثر بازار‌های جهانی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش فرادید؛ در حالی که شاخص دلار در روز جمعه به بالاترین حد بیش از دو سال گذشته خود یعنی ۱۰۱.۳۴ رسید، قیمت طلا کاهش یافت در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد خود از دسامبر ۲۰۱۸ نزدیک شد.

مایکل مک کارتی، افسر ارشد استراتژی در Tiger Brokers، استرالیا اظهار کرد: چشم انداز طلا کاهش می‌یابد، زیرا افزایش نرخ‌ها آشکارا سنگین است، اما تا زمانی که محدوده معاملاتی (بین ۱۹۳۰ دلار تا زیر ۲۰۰۰ دلار) را به شیوه‌ای قابل‌قبول بشکنیم، واقعا جهت‌گیری زیادی برای طلا نداریم.

مک کارتی گفت که تقویت دلار آمریکا نیز می‌تواند بر طلا فشار بیاورد، در حالی که عدم قطعیت ژئوپلیتیکی به عنوان پشتوانه باقی می‌ماند و قیمت طلا در میانه این دو جریان متضاد مانده است. ثابت ماندن دلار باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم دیروز در دریای قرمز شاخص‌های وال استریت، داوجونز، اس اند پی و نزدک به نفت و سایر حامل‌های انرژی پیوستند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا تاکنون در این هفته حدود ۱.۳ درصد کاهش داشته است. قیمت‌ها در روز دوشنبه به دلیل تقاضای امن و نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم به نزدیک به مرز ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، اما از آن زمان به پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای سقوط کردند.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید