محسن چاوشی برای کدام زندانیان، ۳۴۰ میلیون تومان جمع کرد؟

محسن چاوشی برای کدام زندانیان، ۳۴۰ میلیون تومان جمع کرد؟

جعفرنژاد می‌گوید: هنرمندان مردمی بسیاری هستند مثل محسن چاوشی که در این سال‌ها یار و یاور ستاد دیه و زندانیان بی‌گناه بوده و می‌توانند تاثیرگذار باشند. مبلغی که ایشان برای استان ما جمع‌آوری کردند، طی سه مرحله بود و در مجموع ۳۴۰ میلیون تومان به استان هرمزگان کمک شده است.

کد خبر : ۱۰۶۰۳۰
بازدید : ۵۷۲

محمود جعفرنژاد، مدیر روابط‌عمومی ستاد دیه استان هرمزگان می‌گوید مبلغی که محسن چاوشی برای کمک به آزادی زندانیان استان آن‌ها جمع‌آوری کرد، در مجموع ۳۴۰ میلیون تومان بود.

روز گذشته محسن چاوشی با گذاشتن یک پست از مردم خواست تا به کمک آزادی زندانیانی بیاید که در استان هرمزگان بودند، برای اینکه از جزئیات این موضوع بدانیم به سراغ محمود جعفرنژاد، مدیر روابط‌عمومی ستاد دیه استان هرمزگان رفتیم و او در توصیف اتفاقی که افتاد، چنین گفت: «از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته این سنت حسنه برای آزادی زندانیان هرمزگانی انجام شد و در صفحه اینستاگرام خودشان شماره کارت بانک ملی ستاد دیه استان را ثبت کردند و طی مدت کوتاهی ۱۰۰ میلیون تومان توسط مردم و هواداران این خواننده تکمیل شد تا ان‌شاءالله برای آزادی زندانیان اقدام کنیم و در این ماه رمضان این افراد به آغوش خانواده‌هایشان برگردند.»

از جعفرنژاد در مورد مدل همکاری با محسن چاوشی برای آزادی زندانیان می‌پرسیم و او می‌گوید: «قبل از آغاز این پویش، نماینده ایشان در تهران با همکاری ستاد دیه کشور، هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند و ستاد دیه با استان مورد نظر لینک می‌شود و کار‌ها انجام می‌شود و نامه‌ای را با توجه به مبلغی که خودشان از قبل پیش‌بینی کردند ارسال می‌کنیم برای نماینده این خواننده و یک روز قبل از آغاز این پویش به ما می‌گویند که شما در ساعت فلان آماده باشید برای آغاز واریزی کمک‌ها. ما آماده هستیم و واریزی‌ها انجام می‌شود و هر ۱۰ دقیقه مبالغ به آن‌ها اعلام می‌شود تا به حد نصاب آن مبلغ پیش‌بینی‌شده برسد و بعد دوباره ایشان در صفحه‌شان این موضوع را که دیگر مبلغ جمع‌آوری شد اعلام می‌کنند.»

جعفرنژاد در مورد این که چه‌قدر هنرمندان می‌توانند در این موضوع تاثیرگذار باشند، می‌گوید: «هنرمندان مردمی بسیاری هستند مثل محسن چاوشی که در این سال‌ها یار و یاور ستاد دیه و زندانیان بی‌گناه بوده و می‌توانند تاثیرگذار باشند. مبلغی که ایشان برای استان ما جمع‌آوری کردند، طی سه مرحله بود و در مجموع ۳۴۰ میلیون تومان به استان هرمزگان کمک شده است. خیلی از هنرمندان می‌توانند این کار را انجام دهند. بسیاری از این زندانیان برای مبالغ بسیار کم در زندان هستند.»

او در مورد ثبت شدن شماره کارت‌ها در صفحه چاوشی به اسم خود ستاد دیه و این موضوع که باعث اعتماد مردم می‌شود، می‌گوید: «همه مردم می‌دانند، تنها نهادی که مرجع آزادی زندانیان است، ستاد مردمی دیه است و در سراسر کشور هم این را داریم. وقتی که در فضای مجازی با این همه اطلاعات نادرستی که وجود دارد و ممکن است این اطلاعات نادرست مردم را به اشتباه بیندازد، اما آقای چاوشی طی این سال‌ها، چون مستقیم با ستاد دیه در ارتباط بوده‌اند و همیشه هم شماره کارت این ستاد را ثبت کرده‌اند، باعث شده است تا مردم اعتماد کنند و همین مهم‌ترین عامل برای اعتماد مردم بود.

وی گفت: مبلغ هم اصلا مهم نیست. حتی هزار تومان هم در این کمک خیلی ارزش دارد. ببینید اعتماد و شفاف‌سازی مهم‌ترین چیز است. ما در ستاد دیه این شفاف‌سازی را داریم که وقتی نیکوکاری کمک می‌کند مبلغ او صرف آزادی زندانی می‌شود و نامه آزادی برای آن نیکوکار فرستاده می‌شود یا اگر شرایط داشته باشد می‌گوییم که برای آزادی همراهمان باشد، همه این‌ها باعث می‌شود تا مردم اعتماد کنند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید