هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۴

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۴ اردیبهشت ماه در برخی استان‌های کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود.

کد خبر : ۱۰۶۰۳۱
بازدید : ۴۹۲

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و اواخر وقت این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی دیگری در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنویی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید؛ دوشنبه شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و گستره آن نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد.

روز سه‌شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و پنجشنبه در شمال غرب و با شدت کمتر در مرکز کشور فعال خواهد بود.

طی سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود و این شرایط سه‌شنبه برای نواحی مرکز و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید