سروش صحت را پیدا کنید دوباره!

سروش صحت را پیدا کنید دوباره!

«لیسانسه‌ها» اوج قدرتنمایی صحت در سریال‌سازی بود؛ سریالی که به فصل دوم و سوم رسید و در فهرست مهمترین سریال‌های کمدی تلویزیون جا گرفت.

کد خبر : ۱۰۶۰۵۵
بازدید : ۷۹۹

دهه نود اوج موفقیت و قدرت‌نمایی سروش صحت بود. بذر‌هایی که از دهه هفتاد به مرور زمان کاشته بود بالاخره در این دهه نتیجه داد و از او یک کارگردان، فیلمنامه‌نویس و مجری درجه یک ساخت.

صحت در دهه هفتاد از دل مجموعه‌های آیتمی مهران مدیری سربرآورد و تا اواسط دهه هشتاد و پیش از اینکه سریال «چارخونه» را به عنوان اولین اثرش بسازد، بار‌ها و بار‌ها در سینما و تلویزیون به عنوان بازیگر و نویسنده با کارگردان‌های مختلفی همکاری کرده بود.

درست است که «چارخونه» به عنوان تجربه اول، اثر پرمخاطبی بود، اما صحت اولین قدم موثرش را در سریال‌سازی با «ساختمان پزشکان» در سال ۱۳۹۰ برداشت؛ موفقیتی که در «پژمان» و «شمعدونی» هم به شکل‌های مختلف تکرار شد.

«لیسانسه‌ها» اوج قدرتنمایی صحت در سریال‌سازی بود؛ سریالی که به فصل دوم و سوم رسید و در فهرست مهمترین سریال‌های کمدی تلویزیون جا گرفت.

صحت سال ۱۳۹۷ اولین فیلم سینمایی‌اش را در شرایطی ساخت که به عنوان یک کارگردان کاربلد و حرفه‌ای شناخته می‌شد. «جهان با من برقص» اثری متفاوت در کارنامه‌اش بود و موفقیتی ویژه به همراه سیمرغ بهترین کارگردانی از جشنواره جهانی فجر را برایش به همراه داشت.

در دهه نود، اجرای برنامه «کتاب‌باز»، مسیر جدیدی پیش روی صحت گذاشت. «کتاب‌باز» از فصل دوم با هدایت صحت، به مهمترین برنامه تلویزیون در حوزه کتاب بدل شد و پای مخاطبان فرهیخته‌تر را هم به این رسانه باز کرد. صحت در این چهار فصل، مهمان‌های مطرحی را به برنامه دعوت کرد و پای صحبت‌هایشان درباره ادبیات نشست.

او بدون شک بهترین گزینه برای اجرای «کتاب‌باز» بود. راحت و صمیمی روبه‌روی مهمان‌هایی از طیف‌های مختلف فکری می‌نشست و به خاطر اطلاعات فراوانش در این حوزه، به‌راحتی درباره هر کتابی با آن‌ها گپ می‌زد، بدون اینکه اجازه دهد سلیقه شخصی‌اش روی مسیر این گپ‌وگفت تاثیری بگذارد یا برنامه یکنواخت و خسته‌کننده پیش برود.

علت اصلی موفقیتش برمی‌گردد به اینکه واقعا کتاب‌باز است و علاقه به صحبت درباره کتاب از درونش می‌جوشد. دو سال پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه هفت‌صبح گفته بود: «من و تیم «کتاب‌باز» آن‌قدر دلبسته این برنامه شده‌ایم که واقعا دلمان می‌خواهد مادام‌العمر ادامه داشته باشد.

حتی اگر تلویزیون نخواهد با من کار کند، امیدوارم اجازه دهد این یکی برایمان بماند.» با وجود خبر‌های چندوقت اخیر، کماکان امیدواریم سروش صحت را در فصل ششم «کتاب‌باز» ببینیم و این همکاری تا سال‌ها ادامه پیدا کند. صحت این روز‌ها مشغول ساخت سریالی با نام «مگه تموم عمر چند تا بهاره» در شبکه نمایش خانگی است.

منبع: فیلم نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید