بررسی ام وی ام X۵۵ پرو قبل ازعرضه به بازار

بررسی ام وی ام X۵۵ پرو قبل ازعرضه به بازار

طراحی بیرونی" ام وی ام X۵۵ پرو" نسبت به نسخه اولیه تغییراتی خصوصا در نمای جلوی خودرو داشته که این تغییرات شامل جلوپنجره جدید موسوم به کهکشانی و خط قرمز رنگ سپر است.

کد خبر : ۱۰۶۰۶۷
بازدید : ۱۷۱۴

شرکت مدیران خودرو که این روز‌ها با ارئه مدل‌های پرو محصولات خود فعالیت زیادی در بازار داشته این روز‌ها بنا دارد تا خودروی " ام وی ام X ۵۵ پرو" را نیز با شمایل جدید‌تر و برخی تغییرات نسبت به نسخه قدیمی روانه بازار کند.

در سال گذشته مدیران خودرو از برند جدید خود به نام فونیکس رونمایی کرد که این برند برای عرضه محصولات لوکس این شرکت در نظر گرفته شده است.

در کنار رونمایی از برند جدید، مدیران خودرو محصولات میان‌رده خود را که با برند ام وی ام به بازار عرضه می‌شوند را نیز به روزرسانی کرد که این به روز رسانی شامل عرضه ام وی ام ۳۱۵ پلاس، ام وی ام X ۲۲ پرو و ام وی ام X ۳۳ s AT بود و اکنون نیز به سراغ پرچمدار محصولات خانواده ام وی ام یعنی X ۵۵ آمده و تصمیم دارد تا نسخه بروز شده آن را با نام ام وی ام X ۵۵ پرو به بازار عرضه کند.

این شرکت شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران محصول جدید ام وی ام X ۵۵ پرو در پیست آزادی تهران، بررسی کنند که در این مطلب نتیجه این تست کوتاه آمده است.

طراحی بیرونی خودرو

بیرون

طراحی بیرونی" ام وی ام X ۵۵ پرو" نسبت به نسخه اولیه تغییراتی خصوصا در نمای جلوی خودرو داشته که این تغییرات شامل جلوپنجره جدید موسوم به کهکشانی و خط قرمز رنگ سپر است. گرافیک چراغ‌های ام وی ام ایکس ۵۵ نیز اندکی تغییر کرده است و چراغ‌ها از هالوژن به ال‌ای دی تبدیل شده است.

در نمای جانبی نیز از رینگ‌های جدیدتری استفاده شد که برای یک کراس‌اوور اسپرت کاملا مناسب به نظر می‌رسند.

در نمای عقب خودرو تغییرات زیادی را شاهد نیستیم و مانند ایکس ۲۲ پرو، ایکس ۵۵ نیز دارای کمترین تغییرات در نمای عقب است و تنها چراغ‌های قسمت عقب گرافیک جدیدی پیدا کرده‌اند.

نمای داخلی خودرو

داخلی

وقتی وارد کابین ایکس ۵۵ پرو می‌شوید با بیشترین تغییرات نسبت به نسخه قدیمی روبرو می‌شوید به طوریکه نمای داخلی کابین کاملا مانند برادر بزرگتر خانواده یعنی تیگو ۷ پرو شده است.

دو نمایشگر دیجیتالی در کابین ام وی ام X ۵۵ پرو قرار دارند که یکی از آن‌ها برای سیستم سرگرمی و دیگری برای نمایش اطلاعات حیاتی خودرو استفاده می‌شود.

مجموعه نشانگر‌های ام وی ام X ۵۵ پرو طراحی جالبی دارد و همانند مجموعه نشانگر‌های خودرو‌های سوپراسپرت طراحی شده است. فرمان خودرو نیز به انواع دکمه‌های کنترلی مجهز شده است.

در کابین ایکس ۵۵ پرو هم با کمترین استفاده از کلید‌های فیزیکی مواجه هستیم و بیشتر سعی شده است تا از کلید‌های دیجیتال و لمسی استفاده شود.

بخشی از کلید‌های کنترلی مانند ESP در سمت چپ راننده قرار دارد و بخشی نیز بالای کنسول میانی قرار گرفته است.

در کنسول میانی و پایین کلید‌های فیزیکی با ردیفی از کلید‌های لمسی سیستم تهویه مطبوه مواجه هستیم که داشبورد را لوکس‌تر کرده است.

موتور و گیربکس

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو با موتور ۱.۵ لیتری توربو به بازار می‌آید که این موتور توان تولید ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد که نسبت به مدل قبلی ۱۴۷ اسب بخاری و ۲۱۰ نیوتن متری شتاب بهتری دارد.

یکی دیگر از مواردی که در این خودرو دچار تغییرات شده گیربکس آن است که از نوع ۲ کلاچه در نسخه قبلی به CVT با ۹ سرعت مصنوعی تبدیل شده است.

تجربه رانندگی

وقتی داخل خودرو می‌شوید مجموعه داشبورد و صندلی‌های اسپرت آن حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند، خودرو را روشن کرده و شروع به حرکت می‌کنیم جایگزینی گیربکس CVT به جای گیربکس دوکلاچه سابق، سبب شده تا رفتار خودرو در رانندگی آرام‌تر از گذشته باشد.

هماهنگی موتور با گیربگس خوب بود، گیربکس به صورت مصنوعی ۹ دنده در اختیار راننده قرار داده که همین امر باعث شد تا حدی از کسل‌کنندگی مرسوم گیربکس CVT در آن کاسته شده و رانندگی کسل کننده‌ای نداشته باشید.

در رانندگی کوتاه با این خودرو در پیست، سوارى آن را نرم دیدیم، فرمان برقى آن خوب عمل می‌کرد و جعبه دنده نیز در انتقال قدرت فراتر از انتطارمان بود.

البته ناگفته نماند که در ورود به پیچ‌ها در سرعت‌های بالا و در هنگامى که کنترل پایدارى خاموش است، خودرو کمی از تعادل خارج شده و دچار کم فرمانى می‌شود که با روشن کردن آن و کنترل دریچه گاز می‌توان رفتار آن را کنترل نمود.

امکانات رفاهی و ایمنی

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مجهز به سانروف دو حالته برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۷ اینچی، کروز کنترل، فرمان برقی، کنترل فشار باد تایرها، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، آیینه‌های برقی با گرمکن، روشنایی اتوماتیک، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، استارت استاپ دکمه‌ای و ورود بدون کلید، تهویه اتوماتیک و سیستم تعویض دنده برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری، اتو هلد و ترمز پارک برقی است.

قیمت و زمان عرضه

مسئولان شرکت مدیران خودرو اطلاعاتی در مورد قیمت این خودرو ارائه ندادند و ارائه قیمت را موکول به رونمایی رسمی کردند، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این خودرو در بازده قیمتی حدود ۹۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های آتی روانه بازار خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید