قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز 8 اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به 1877 دلار و 49 سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۶۲۹۴
بازدید : ۴۷۹

فرادید | طلا همچنان در مدار نزول حرکت می‌کند. امروز ۸ اردیبهشت قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱۰.۱۲ درصد به ۱۸۷۷ دلار و ۴۹ سنت رسید.

در حالی که دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته ثابت ماند و به تقاضا برای شمش با قیمت دلار لطمه زد، به سمت پایین‌ترین سطح دو ماهه کاهش یافت.

به گزارش فرادید؛ قیمت اونس طلا دربازار‌های جهانی و پس از افزایش شاخص دلار به دلیل اعلام سیاست‌های فدرال‌رزرو، به پایین‌ترین سطح بیش از دو ماه اخیر سقوط کرد.

باب هابرکرون، استراتژیست ارشد بازار RJO Futures در این باره تصریح کرد: «سرمایه گذاران از ارز‌های دیگر به سمت دلار آمریکا به عنوان پناهگاه امن درحال حرکتند. طلا از هم اکنون تا نشست آتی فدرال رزرو با مشکل، مواجه خواهد بود.»

شاخص دلار به بالاترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۷ رسید، که ناشی از انتظارات نسبت به سیاست‌های جدید فدرال‌رزرو در مواجهه با تورم ونرخ سود ارزیابی می‌شود. در این زمینه آمار درباره کاهش نرخ رشد اقتصادی چین و اروپا نیز بی‌تاثیر نبوده است. انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در ۳ تا ۴ می، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد.

دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلای با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. افزایش ارزش دلار، قیمت طلا در روز چهارشنبه را به پایین‌ترین حد خود از ۲۴ فوریه رساند. شمش به عنوان یک ذخیره امن ارزش در بحران‌های اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود.

شورای جهانی طلا اعلام کرد: تقاضای جهانی برای طلا در سه ماهه اول ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به بالاترین میزان در بیش از سه سال گذشته رسید که ناشی از نگرانی سرمایه‌گذاران از حمله روسیه به اوکراین و افزایش تورم بود.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید