۴ قسمت در بدن که هوش شما را نشان می‌دهد

۴ قسمت در بدن که هوش شما را نشان می‌دهد

بزرگ بودن سر نیز یکی از علائم باهوشی است. گزارشی منتشر شده در مجله‌ی روانپزشکی ملوکولی بر ۵۰۰ هزار نفر، نشان می‌دهد که کسانی که سر بزرگ دارند در تست‌های آزمایشی نمرات بیشتری را کسب کردند و در کالج‌ها نیز نمرات بیشتری به دست آوردند.

کد خبر : ۱۰۶۳۵۱
بازدید : ۱۴۰۸

به گزارش د هلثی؛ مغز تنها قسمت بدن نیست که میزان هوش را نشان می‌دهد. از بقیه اجزای بدن هم می‌شود این موضوع را سنجش کرد.

۱. بلندی پا‌ها

مطالعه‌ای در دانشگاه‌های براون و پرینکتون، منجر به ارائه نظریه‌ی «باهوش بودن افراد بلند قد» شد. این نظریه بر اساس نسبت درآمد بیشتر بلند قد‌ها نسبت به کوتاه قد‌ها تنظیم شده است. گردآورندگا بر اساس اطلاعات دولتی درباره‌ی وزن، قد، هوش، پیشینه تحصیلی و میزان حقوق مردم آمریکا و انگلیس، که در سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۰ از زمان تولد تا بزرگسالی بررسی کرده بودند این نظریه را استنباط کردند. آن‌ها از این داده‌ها دریافتند که افراد بلند قد میل بیشتری به استخدام برای پول بیشتر دارند هر چند که کاری تخصصی باشد یا نیاز به مهارت‌های زیادی داشته باشد. علاوه بر داده‌ها، آن‌ها در تست‌های مردم شناختی این قضیه را نیز اثبات کردند. محققان هنوز درباره‌ی رابطه‌ی هوش و قد در حال تحقیق هستند؛ اما آنطور که از شواهد پیداست ارتباطی مستقیم، بین ژن و طفولیت با میزان هوش است.

۲. دست‌چپ بودن

چپ دستی

دست‌چپ یا راست بودن فرد، انتخابی و باب میل نیست، بر اساس ساختار مغزی که در ژن‌ها به ارث می‌بریم است. هنگامی فرد برای اولین بار مداد را در دستش می‌گیرد و می‌خواهد نقاشی بکشد این موضوع مشخص می‌شود که کدام نیم‌کره مغز او فعال‌تر است. هر دو نیم‌کره مزیت‌های خاص خود را دارند. مطالعه‌ای در دانشگاه آثنس صورت گرفت، به این صورت که از ۱۰۰ دانشجو و فارغ‌التحصیل این دانشگاه (نصف چپ‌دست و نصف راست‌دست) تست روانشناختی گرفته شد. چپ‌دست‌ها در تست موفق‌تر بودند و نتیجه‌ی بهتری ارائه دادند و حافظه و انعطاف هوشی بهتری دارند. محققان دریافتند، افراد چپ‌دست از هر دو نیم‌کره مغز خود استفاده می‌کنند.

۳. بزرگی شکم

بزرگی شکم

چربی بالا، در بدن اثرات بسیاری دارد از جمله آن‌ها می‌توان به فشار خون، سلامت قلب و پردازشات مغز اشاره کرد. بر اساس پژوهشی پنچ‌ساله بر ۲۲۰۰ بزرگسال، محققان دریافتند کسانی که بی‌ام‌آی بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ دارند تعداد کلمات بیشتری را نسبت به کسانی که بی‌ام‌آی بالاتر از ۳۰ دارند، به یاد می‌آورند. دکتر ماکسیم کورنات، تئوریی بر مبنای صدمه زدن هورمون‌های چربی بر سلامت مغز مطرح کرد. او عقیده دارد، همانطور که چربی به رگ‌های قلب آسیب می‌رساند به رگ‌های مغزی نیز آسیب می‌رساند و خون رسانی را تضعیف می‌کند.

۴. بزرگی سر

بزرگی سر

بزرگ بودن سر نیز یکی از علائم باهوشی است. گزارشی منتشر شده در مجله‌ی روانپزشکی ملوکولی بر ۵۰۰ هزار نفر، نشان می‌دهد که کسانی که سر بزرگ دارند در تست‌های آزمایشی نمرات بیشتری را کسب کردند و در کالج‌ها نیز نمرات بیشتری به دست آوردند. البته که این موضوع به ژن‌ها هم مرتبط است که پزشکان در این‌باره درحال تحقیق هستند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید