زاموفیلیا؛ گیاهی سخت جان که به‌راحتی نابود نمی‌شود

زاموفیلیا؛ گیاهی سخت جان که به‌راحتی نابود نمی‌شود

زاموفیلیا گیاه بسیار زیبایی با برگ‌های سبز چرم مانند است. گیاه زاموفیلیا به دلیل اینکه مقاومت بالایی دارد و نگهداری از آن آسان است، طرفداران بسیاری بین آپارتمان‌نشین‌ها دارد.

کد خبر : ۱۰۶۳۹۲
بازدید : ۱۱۳۱

این روز‌ها نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان‌ها و دکوراسیون بسیار طرفدار پیدا کرده است. از این رو علاقه‌مندان در عین اینکه زیبایی و سرسبزی گل و گیاه برایشان اهمیت دارد، ترجیح می‌دهند از گل‌هایی در خانه نگهداری کنند تا بتوانند خودشان را با نور کم وفق دهند.

یکی از این گیاهان مقاوم و زیبا زاموفیلیا است. برگ‌های سبز این گیاه و سازگار بودنش با محیط آپارتمان و نور کم سبب شده در دکوراسیون خانه‌ها استفاده شود تا هم فضا را زیبا و هم حس و حال خوبی در ذهن ایجاد کند.

البته این گیاه نیز مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، زیرا نور بیش از اندازه باعث سوختگی برگ‌های آن می‌شود.

زاموفیلیا را باید از دسترس و تماس کودکان دور نگه دارید، زیرا تمامی قسمت‌های این گیاه سمی است، اما فقط بر اثر بلعیده شدن خطرناک است. اما با لمس کردن این گیاه آپارتمانی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اگر دلتان می‌خواهد که گیاهتان زود رشد کند، زاموفیلیا گزینه مناسبی است. این گیاه می‌تواند تا حدود یک متر هم رشد کند. از طرفی به‌راحتی نابود نمی‌شود؛ بنابراین اگر در نگهداری گل و گیاه تجربه کافی ندارید برای شما بهترین گزینه است. فقط مراقب باشید که زاموفولیا را در دمای پایین و سرد نگهداری نکنید. همچنین زاموفیلیا قدرت تصفیه کنندگی هوا را هم دارند و هوای داخل خانه را پاک کند.

انواع زاموفیلیا

زاموفیلیا دارای سه نوع بلک، ابلق و سبز است.

زاموفیلیا بلک برگ‌های بنفش تیره است که رو به سیاهی می‌رود. این نوع زاموفیلیا بسیار زیبا و کمیاب است، به همین دلیل قیمت خرید بالایی به خود اختصاص داده است.

زاموفیلیابلک

زاموفیلیا ابلق برگ‌های دورنگ طلایی سبز یا سفید سبز را دارد.

زاموفیلیا سبز نیز رایج‌ترین گونه زامفولیا است که برگ‌های چرم، براق و سبز دارد.

آبیاری

زاموفیلیا

زاموفیلیا می‌تواند آب را به مدت طولانی در خود ذخیره کند؛ بنابراین نیاز به آبیاری چندانی ندارد. بهترین زمان برای آبیاری نیز وقتی است که خاک آن خشک شده باشد. همچنین رطوبت محیط برای رشد زاموفیلیا کافی است. شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار برگ‌های آن را غبار پاشی کنید.

علت زرد شدن برگ‌های زاموفیلیا نیز آبیاری نادرست آن است. اگر بیش از حد به گیاه خود آب بدهید، پس از مدتی برگ گیاه زرد می‌شود. بهتر است در تابستان هفته‌ای یک بار و در زمستان هر دو هفته یک‌بار آبیاری را انجام دهید.

خاک و کوددهی

خاک زاموفیلیا باید سبک باشد تا آب را به راحتی از خود عبور دهد. از آنجایی که این گیاه بسیار مقاوم است چندان به کوددهی نیاز ندارد. اما اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید در بهار و تابستان باشد.

روش تکثیر و قلمه زدن زاموفیلیا

یکی از روش‌های تکثیر زاموفیلیا، قلمه زدن در آب است. ابتدا با یک چاقو چند برگ را به همراه ساقه از گیاه جدا کنید و سپس درون آب قرار دهید. حدود ۶ ماه طول می‌کشد تا گیاه ریشه بزند. وقتی گیاه ریشه زد و طول آن به ۷ سانتی‌متر رسید، در گلدان بکارید.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید