قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۶۴۵۲
بازدید : ۳۵۳

فرادید | روند افت قیمت طلا ادامه دارد. امروز ۱۲ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱۱.۷۵ درصد به ۱۸۸۵ دلار و ۵۳ سنت رسید.

روز چهارشنبه هفته گذشته، طلا برای نخستین بار از اواخر مارس وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد. بلافاصله با فشار خرید به وجود آمده در روز پنج‌شنبه به کانال ۱۹۰۰ دلار بازگشت، ولی در نهایت روز جمعه فشار فروشندگان موجب شد طلا کار خود را در آخرین هفته آوریل در کانال ۱۸۹۰ دلار به پایان برساند.

به گزارش فرادید؛ بازار طلا با تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در هفته جاری تقویت می‌شود، زیرا تحلیلگران می‌بینند که بانک مرکزی ایالات متحده افت شدید داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول این کشور را نادیده گرفته و همچنان بر مبارزه با تورم متمرکز است.

تحرکات فدرال رزرو به‌دقت توسط معامله‌گران دنبال شده و کوچک‌ترین خبری از این نهاد سیاستگذار می‌تواند به‌طور جدی بر روند بازار‌ها موثر باشد. افزایش نرخ بهره تمام کاری نیست که این نهاد باید انجام دهد. در صورتی که نرخ بهره با شتاب و بدون برنامه‌ریزی انجام شود، می‌تواند به رکود اقتصادی و حتی رکود تورمی منجر شود.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار ارشد OANDA، به کیتکو نیوز گفت: آوریل ماه وحشتناکی برای طلا بود. بسیاری از معامله گران از یک حرکت قوی دیگر در افزایش دلار آمریکا شگفت زده شدند.

پژوهشگران بانک جهانی معتقدند که آثار جنگ روسیه و اوکراین بر اقتصاد جهانی تا سه سال ادامه‌دار خواهد بود. ادامه‌دار شدن تورم در کنار خطر رکود اقتصادی به سبب سیاست دولت‌ها، احتمال رکود تورمی را در سال‌های آینده بالاتر می‌برد و این موضوع می‌تواند به جذابیت طلا کمک کند. دو بانک Commerzbank و Scotiabank در گزارش هفته گذشته برای مشتریان خود پیش‌بینی کردند که قیمت طلا تا انتهای سال ۲۰۲۲ در کانال ۱۹۰۰ دلار باقی خواهد ماند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس‌ می‌گوید: "حرکت صعودی دلار بسیار طولانی به نظر می‌رسد. این می‌تواند نویدبخش خبر خوبی برای طلا باشد اگر در نهایت به عقب برگردد. " "با توجه به اینکه قیمت طلا در روز پنجشنبه با وجود افزایش ارزش دلار، بالاتر بسته‌شد، سطح دیگری از اطمینان را ایجاد می‌کند که حرکت نزولی آن در حال اتمام است.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که دلار آمریکا قبل از تصمیم سیاست پولی هفته آینده کمی جلوتر رفته‌است. وی افزود: هرگونه لحن انبساطی (داویش) از سوی بانک مرکزی می‌تواند دلار آمریکا را پایین بیاورد و قیمت طلا را بالا ببرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید