هشدار؛ عمل جراحی لازک فقط برای این افراد مناسب است!

هشدار؛ عمل جراحی لازک فقط برای این افراد مناسب است!

عمل لازک چشم (Lasek) یا به بیانی دیگر عمل لازیک چشم، نوعی از جراحی PRK برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم می‌باشد.

کد خبر : ۱۰۶۴۸۸
بازدید : ۱۰۱۹

جراحی به روش لیزر در انواع گوناگونی وجود دارد. یکی از آن‌ها لازک است این عمل نمره عینک را اصلاح می‌کند به نحوی که انسان بعد از این عمل انگار همیشه عینک دارد.

عمل لازک بیشتر برای نمره‌های چشمان دوربین پاسخ گو است و برای کسانی مناسب است که دید دورشان تار است، اما باید در نظر داشت این عمل برای افرادی به کار می‌رود که شبکه چشم شان سالم بوده و تنها دارای عیب دوربینی باشد و مشکل دیگری مانند خونریزی چشم یا آب مروارید نداشته باشد، این عمل به ویژه برای افراد بالای ۴۰ سال که معمولاً از دو عینک دوربین و نزدیک بین برای مطالعه استفاده می‌کنند مناسب است، زیرا باعث می‌شود که تنها از یک عینک آن هم برای مطالعه استفاده کنند؛ برخی مواقع با برنامه‌هایی که هنگام عمل در کامپیوتر تنظیم می‌شود می‌توان کاری کرد که یک چشم برای مطالعه و یک چشم برای دید دور مناسب باشد، به نحوی که تا حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد نیاز به عینک برطرف شود.

عمل لازک چشم (Lasek) یا به بیانی دیگر عمل لازیک چشم، نوعی از جراحی PRK برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم می‌باشد.

لازک ترکیب خاصی از روش‌های عمل لیزیک چشم و عمل PRK است. میتوان گفت عمل لیزیک (Lasik) محبوب‌ترین جراحی لیزرچشم است، اما برای افرادی که شرایط عمل لیزیک را ندارند، PRK یا عمل لازک (لازیک) در مقایسه با لیزیک، گزینه‌ای با نتایج بهتر است.

همانند سایر انواع جراحی‌های انکساری لیزر، لازک نیز با تغییر شکل قرنیه با استفاده از لیزر اگزایمر کار می‌کند و اجازه می‌دهد که نور به داخل چشم برسد تا بدون استفاده از عینک و یا لنز وضوح بینایی در حد مطلوب باشد.

بعد از عمل هم باید بدانید که دوره نقاهت برای کار با کامپیوتر سه هفته است، اما برای خواندن و نوشتن معمولی یک هفته استراحت کافی است، همچنین برای رفت و آمد معمولی و انجام کار‌های سبک در منزل و کار‌های اداری دو روز استراحت کفایت می‌کند.

*دکتر محمدرضا فرتوک زاده -جراح چشم و فوق تخصص پیوند قرنیه

منبع: سیناپرس

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید