قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۳

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۳

قیمت بیت کوین امروز ۱۳ اردیبهشت ماه با ۱.۱۶ درصد کاهش نرخ به ۳۸۵۳۲ دلار معادل ۱۱۰۷۵۶۳۸۰۸ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۶۴۹۲
بازدید : ۴۲۴

فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۳۸ هزار دلار قرار دارد. امروز ۱۳ اردیبهشت ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۱۶ درصد به ۳۸۵۳۲ دلار معادل ۱۱۰۷۵۶۳۸۰۸ دلار رسید.

بیت کوین پس از شکست هفته گذشته و از دست دادن منطقه ۴۱۰۰۰ دلاری، روند نزولی سریعی را آغاز کرد و تنها یک روز بعد به زیر ۳۸۰۰۰ دلار رسید. البته گاو‌ها در این نقطه دوباره به میدان آمدند و این دارایی را به سمت بالا هدایت کردند.

به گزارش فرادید؛ در نتیجه این تغییر، بیت کوین مدت کوتاهی پس از آن به بالای ۴۰۰۰۰ دلار بازگشت، اما نتوانست مدت زیادی در این ناحیه باقی بماند.

به این ترتیب، قیمت BTC یک بار دیگر سقوط کرد و برای چند روز زیر ۳۹۰۰۰ دلار باقی ماند. ولی این پایان ماجرا نبود. روز گذشته این حرکت نزولی تا حدود تراز ۳۷۵۰۰ دلار ادامه یافت و به پایین‌ترین سطح در حدود دو ماه گذشته تبدیل شد.

ولی گاو‌ها موفق شدند یک بار دیگر این حرکت را متوقف کرده و بیت کوین را به سمت سطوح بالاتر هدایت کنند. این بار، قیمت رمزارز برتر بازارتا مرز ۳۹۰۰۰ دلار جهش کرد و در حال حاضر تنها چند صد دلار از این تراز فاصله گرفته است.

ارزش بازار بیت کوین اکنون به ۷۴۰ میلیارد دلار می‌رسد، در حالی که چیرگی آن بر آلتکوین‌ها بالای ۴۲ درصد است چراکه اکثر کوین‌های جایگزین طی یک هفته گذشته آسیب‌های زیادی را متحمل شده اند. فروش پایدار به حمایت نزدیک به ۳۶ هزار و ۳۶۰ دلار خواهد رسید و شکست ارزش بیت‌کوین را تا سطح حمایت ژانویه ۳۰ هزار دلار کاهش می‌دهد.

هر عقب‌نشینی غیرمنتظره‌ای باید بر خط روند نزولی غلبه کند و ۴۰ هزار دلار، نشانه بازیابی است. علیرغم کاهش قیمت، شیب RSI با تشکیل یک حد پایین‌تر نشان‌دهنده از دست دادن حرکت نزولی است. این واگرایی صعودی باعث می‌شود که قیمت در آینده نزدیک افزایش یابد.

یک منحنی نزولی اندک در EMA‌های مهم (۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰) نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی دست بالا را درنظر گرفتند. علاوه بر این، متحرک نمایی ۲۰ روزه مقاومت ثابتی در برابر قیمت بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

مایکل ون‌دوپوپ، کارشناس و تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید: نرخ هش‌ریت بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده و این می‌تواند نشانه خوبی برای بازار ارز‌های دیجیتال باشد.

نرخ هش بیت‌کوین رابطه مستقیمی با استخراج دارد. به عبارت ساده هر چقدر استخراج بیت‌کوین افزایش پیدا کند نرخ هش هم افزایش پیدا می‌کند. افزایش استخراج و به تبع آن هش‌ریت باعث می‌شود تا شبکه امن‌تر شود و این می‌تواند به افزایش قیمت کمک کند.

ون‌دوپوپ عقیده دارد ریزش بیت‌کوین از حمایت ۳۸ هزار دلار یا صعود این ارز از محدوده ۴۱ هزار دلار می‌تواند آینده بازار را مشخص کند. البته او در توئیتر خود گفت: احتمال شکست حمایت ۳۸ هزار دلار وجود دارد، اما به نظرم این ریزش فرصتی کوتاه است.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید