فواید باورنکردنی غذای تند برای مردان و زنان

فواید باورنکردنی غذای تند برای مردان و زنان

اگرچه فلفل قرمز ممکن است متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما ادویه به تنهایی نمی‌تواند جایگزین ورزش منظم باشد. اگر می‌خواهید متابولیسم بدن خود را تمام روز بالا نگه دارید، با تمرینات و ورزش‌ها قدرت و توده عضلانی خود را تقویت کنید.

کد خبر : ۱۰۶۵۳۰
بازدید : ۱۰۱۷

غذای تند طرافداران زیادی خصوصا در کشور‌های چین و هند دارد و همچنین خوردن این غذا‌ها فواید باوردنکردنی برای سلامت بدن انسان دارد.

بسیاری از مردم به خصوص چینی‌ها غذای تند می‌خورند، زیرا طعم تندی را دوست دارند. دیگران درک نمی‌کنند که چرا آن‌ها خودشان را با غذای گرم و تند شکنجه می‌دهند. این‌ها فواید سلامتی غذا‌های تند است که باعث می‌شود، شما به بطری سس تند یک نگاه بیندازید.

محققان دریافتند که خوردن غذای تند فواید زیادی دارد که البته فواید خوردن غذای تند برای زنان بیشتر از مردان می‌باشد.

فواید و خواص غذای تند برای زنان و مردان

۱. مبارزه با التهاب:

مجله تایم، التهاب را "قاتل مخفی" خواند، چون خطر ابتلا به دیابت، آلزایمر، بیماری‌های قلبی عروقی، ورم مفاصل و سرطان را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه، ادویه‌هایی مانند زردچوبه، میخک، دارچین و زنجبیل خاصیت آنتی اکسیدان قوی دارند که می‌توانند به مبارزه با التهاب کمک کنند. طبق تحقیقات، کورکومین، دارویی که در زرد چوبه یافت می‌شود به کاهش ورم کمک می‌کند.

۲. عمر ببیشتر

اگر بخواهید ۱۰۰ سال زندگی کنید، می‌توانید در غذاهایتان ادویه استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده توسط دانشگاه هاروارد و مرکز ملی و کنترل بیماری ها، خوردن غذای تند به مدت شش یا هفت روز در هفته می‌تواند خطر مرگ را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.

محققان می‌گویند که نمی‌توانند بگویند که به طور مستقیم غذای تند بر طول عمر طولانی ربط دارد و مطالعات بیشتری باید برای تایید این یافته‌ها انجام شود با این حال، آن‌ها بر این باورند که مصرف منظم غذای تند می‌تواند عوامل خطر مرگ مانند سرطان، بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

۳. کاهش ریسک ابتلا به سرطان

کپسایسین، ترکییبی که در فلفل چیلی یافت می‌شود نیز می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. در مطالعه حیوانی، محققان دریافتند که کپسایسین مانع رشد سرطان پروستات می‌شود. افزودن زردچوبه به غذا‌ها می‌تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. با توجه به تحقیقات، کورکومین می‌تواند ریسک سرطان معده، مغز، استخوان و پستان را کاهش دهد.

۴. کنترل هوس غذا خوردن و البته کاهش وزن

وقتی که حتی گرسنه نیستید، هوس غذا می‌کنید؟ ادویه‌هایی مثل دارچین می‌تواند سطح قند خون شما را تنظیم کند و در نتیجه باعث می‌شود که هوستان را کنترل کنید. به گفته دانشگاه جورجیا، ادویه‌های دیگری که می‌توانند به تنظیم کردن قند خون کمک کنند، عبارتند از:

ریحان
میخک قرم
اسطوخدوس
پونه کوهی
بادرنجبویه

۵. افزایش متابولیسم

شما باید راه‌های مختلفی برای بالا نگه داشتن متابولیسم پیدا کنید. طبق تحقیقات، با استفاده از فلفل قرمز می‌توانید سوخت بدن خود را بالا نگه دارید. این ادویه هم می‌تواند اشتهای شما را تنظیم کند.

اگرچه فلفل قرمز ممکن است متابولیسم را کمی افزایش دهد، اما ادویه به تنهایی نمی‌تواند جایگزین ورزش منظم باشد. اگر می‌خواهید متابولیسم بدن خود را تمام روز بالا نگه دارید، با تمرینات و ورزش‌ها قدرت و توده عضلانی خود را تقویت کنید.

۶. تسکین درد

آیا می‌دانستید که کپسایسین، ترکیبی که در فلفل چیلی وجود دارد و حس تندی را می‌دهد، یکی از مواد اصلی در تسکین درد است؟ فلفل چیلی را به غذای خود اضافه کنید، تا درد مفاصل و ماهیچه را کاهش دهد. مطالعات نشان می‌دهد که کپسایسین می‌تواند درد را در افراد مبتلا به آرتروز، روماتیسم و ورم مفاصل و فیبرومیالژیا کاهش دهد.

۷. جذب بیشتر مواد مغذی

شما به احتمال زیاد از این استراتژی‌ها برای دریافت مواد مغذی بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنید. حالا می‌توانید ادویه‌ها را به لیست غذایی خود اضافه کنید و از کمبود مواد مغذی جلوگیری کنید. فلفل سیاه مثال خوبی است. نشان داده شده است که جذب کورکومین و مواد مغذی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به افزایش فراهمی زیستی دارو‌ها نیز کمک کند.

۸. بهبود سلامت قلبی

محققین مشاهده کرده اند که خطر کمتری از حملات قلبی و سکته در فرهنگ‌هایی وجود دارد که در آن مردم غذای تند می‌خورند. همچنین کشف کردند که مواد اولیه فعال در فلفل چیلی، به کاهش کلسترول پلاسما کمک می‌کنند.

۹. جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی

زیره و زردچوبه می‌توانند به مبارزه با باکتری‌های مضر در بدن کمک کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که این ادویه خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان قوی دارند.

۱۰. تسکین استرس

آیا تا به حال بعد از خوردن غذا‌های تند احساسات تنش شدیدی داشته اید؟ خوب، ادویه باعث می‌شود که مغز شما اندورفین و دوپامین آزاد کند، هورمون‌های حس خوب که می‌تواند حال شما را بهبود و استرس را کاهش دهد.

منبع: برترین ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید