قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۵

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۵

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۵ اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۹۰۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۶۵۴۸
بازدید : ۴۳۶

فرادید | طلا بار دیگر وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد. امروز ۱۵ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۱۸.۲۶ درصد به ۱۹۰۰ دلار و ۸۳ سنت رسید.

همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد و نرخ صندوق فدرال رزرو را به محدوده بین ۰.۷۵ تا ۱ درصد رساند. همچنین همچنین این نهاد پولی ومالی ترازنامه خود را در مجموع ۴۷.۵ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.

به گزارش فرادید؛ بازار طلا در واکنش‌های ابتدایی به این تصمیمات شاهد حرکت مثبتی بود.

فدرال رزرو در بیانیه سیاست پولی خود هرچند که به بحران هجوم روسیه به اوکراین اشاره داشت، اما دارای لحنی خوشبینانه بود. بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد که کاهش ۱.۴ درصدی تولید ناخالص داخلی را بررسی می‌کند که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مشاهده شده است.

فدرال رزرو اعلام کرد: «اگرچه فعالیت‌های اقتصادی کلی در سه ماهه اول کاهش یافت، اما مخارج خانوار‌ها و سرمایه‌گذاری ثابت کسب‌وکار همچنان قوی هستند. آمارافزایش شغل در ماه‌های اخیر مثبت بوده و نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.»

فدرال رزرو همچنین خاطرنشان کرد که نرخ بهره تا سال ۲۰۲۲ به رشد ادامه خواهد داد. در حال حاضر بازار‌ها با احتمال ۱۰۰ درصدی برای حرکت ۷۵ واحد پایه در ماه ژوئن روبرو هستند.

با تداوم سیاست‌های اخیر پولی فدرال‌رزرو، پیش‌بینی می‌شود تورم به هدف ۲ درصدی خود بازگردد و رشد آمار بازار کار تداوم بیابد.

روز جمعه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش مشاغل آوریل را منتشر خواهد کرد. پیش بینی می‌شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) پس از افزایش ۴۳۱۰۰۰ نفری در ماه مارس، ۴۰۰۰۰۰ واحد افزایش یابد. سیاستگذاران فدرال رزرو کاملاً روشن کردند که نگران بازار کار نیستند؛ و چشم انداز سیاست FOMC به احتمال زیاد همچنان به عنوان نقطه عطف باقی خواهد ماند.

در این میان، در صورتی که پکن وارد قرنطینه شود، احتمالاً بدون توجه به عملکرد دلار، سود طلا محدود خواهد ماند.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس‌ می‌گوید: "حرکت صعودی دلار بسیار طولانی به نظر می‌رسد. این می‌تواند نویدبخش خبر خوبی برای طلا باشد اگر در نهایت به عقب برگردد. " "با توجه به اینکه قیمت طلا در روز پنجشنبه با وجود افزایش ارزش دلار، بالاتر بسته‌شد، سطح دیگری از اطمینان را ایجاد می‌کند که حرکت نزولی آن در حال اتمام است.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید