میزان ویتامین C مورد نیاز بدن چقدر است؟

میزان ویتامین C مورد نیاز بدن چقدر است؟

مطالعات قبلی افزایش وزن بدن را با سطوح پایین‌تر ویتامین C مرتبط دانسته‌اند، اما این اولین مطالعه‌ای است که برآورد می‌کند افراد به چه مقدار ویتامین C اضافی در روز، نسبت به وزن بدنشان، برای کمک به حداکثر رساندن سلامت خود نیاز دارند.

کد خبر : ۱۰۶۶۲۶
بازدید : ۶۴۳

تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی Nutrients و انجام شده در دانشگاه نیو اوتاگو، میزان مناسب ویتامین C مورد نیاز یک فرد را در مقایسه با وزن بدن و به حداکثر رساندن ارتقای سلامت سیستم ایمنی بدن را تعیین کرده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس؛ این مطالعه نشان داده است که به ازای هر ۱۰ کیلوگرم وزن اضافی، بدن فرد روزانه به ۱۰ میلی گرم ویتامین C اضافی نیاز دارد که به بهبود سلامت ایمنی بدن کمک می‌کند.

مطالعات قبلی افزایش وزن بدن را با سطوح پایین‌تر ویتامین C مرتبط دانسته‌اند، اما این اولین مطالعه‌ای است که برآورد می‌کند افراد به چه مقدار ویتامین C اضافی در روز، نسبت به وزن بدنشان، برای کمک به حداکثر رساندن سلامت خود نیاز دارند.

کارشناسان توضیح داده اند که یافته‌های جدید این مطالعه پیامد‌های مهمی برای سلامت عمومی در سطح بین‌المللی دارد، به‌ویژه با توجه به همه‌گیری کنونی COVID-۱۹، زیرا ویتامین C یک ماده مغذی حمایت کننده ایمنی مهم است و برای کمک به محافظت از بدن در برابر موارد شدید بیماری‌های ویروسی حیاتی است.

اگرچه هنوز هیچ مطالعه خاصی در مورد مصرف رژیم غذایی COVID-۱۹ انجام نشده است، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که این یافته‌ها می‌تواند به افراد چاق‌تر کمک کند تا بهتر از خود در برابر چنین بیماری‌هایی محافظت کنند.

افزایش وزن و بیماری‌های ویروسی

ما می‌دانیم که چاقی یک عامل خطر برای COVID-۱۹ است و بیماران چاق به احتمال زیاد پس از آلوده شدن بیشتر از علائم آن رنج می‌برند، همچنین می‌دانیم که ویتامین C برای عملکرد خوب سیستم ایمنی ضروری است و با کمک به گلبول‌های سفید خون در مبارزه با عفونت عمل می‌کند؛ بنابراین نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش مصرف ویتامین C در صورت اضافه وزن می‌تواند گام خوبی برای حفظ ایمنی بدن باشد.

ویتامین C و ذات الریه

ذات الریه همچنین یکی از عوارض مهم COVID-۱۹ است و بیماران مبتلا به ذات الریه ویتامین C پایینی دارند و تحقیقات بین المللی نشان می‌دهد که ویتامین C احتمال و شدت ذات الریه را کاهش می‌دهد، بنابراین یافتن سطوح مناسب این ویتامین ممکن است به حفاظت از سیستم ایمنی بدن کمک کند.

افراد دارای اضافه وزن

این مطالعه میزان ویتامین C مورد نیاز برای افراد با وزن بالا را تعیین کرده است، به گونه‌ای که یک فرد با وزن ۶۰ کیلوگرم به طور متوسط ​​۱۱۰ میلی گرم ویتامین C در روز مصرف می‌کند که سطح طبیعی برای هر فرد است و یک فرد با وزن ۹۰ کیلوگرم برای رسیدن به این هدف و میزان بهینه ۱۴۰ میلی گرم در روز، باید ۳۰ میلی گرم ویتامین C اضافی مصرف کند. در حالی که فردی با وزن ۱۲۰ کیلوگرم برای رسیدن به ۱۵۰ میلی گرم در روز به ۴۰ میلی گرم ویتامین C اضافی در روز نیاز دارد.

اساتید این مطالعه توضیح داده اند که ساده‌ترین راه برای افزایش مصرف روزانه ویتامین C و کمک به کاهش وزن، افزایش مصرف غذا‌های غنی از ویتامین C مانند میوه‌ها و سبزیجات یا مصرف مکمل ویتامین C خواهد بود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید