هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در نوار شمالی و مرکزی کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

کد خبر : ۱۰۶۷۲۳
بازدید : ۴۳۲

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران، امروز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی و از نوار شمالی کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های زاگرس مرکزی در کردستان، همدان، مرکزی و لرستان، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین و البرز، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

روز چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال استان‌های همدان، مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین و البرز، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، پنجشنبه و جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در نیمه جنوبی کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

شنبه دامنه‌های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی، قم، شمال اصفهان دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز و سمنان شرق گیلان، مازندران گلستان رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. یکشنبه جوی آرام و پایدار در کل کشور استقرار خواهد یافت.

طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه شرایط برای تشکیل گردوخاک روی عراق مهیا است، از این رو برای استان‌های غربی و جنوب غرب کشور در این دو روز پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا قسمتی ابری و از بعد از ظهر وزش باد شدید و اواخر وقت نیمه ابری با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز بندرعباس و اهواز با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و فردا بندرعباس با دمای ۳۹درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید