هشدار درباره کرم ابریشمِ مودار: سمی هستند، دست نزنید

هشدار درباره کرم ابریشمِ مودار: سمی هستند، دست نزنید

موی بدن این کرم‌های ابریشم می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی (جوش) و مشکلاتی برای گلو و چشم‌ها هم در انسان‌ها و هم در حیواناتِ خانگی شود و طبیعت‌گردان نباید «تحت هیچ شرایطی آن‌ها را لمس کنند.»

کد خبر : ۱۰۶۷۷۷
بازدید : ۳۱۸۸

فرادید | کارشناسان انگلیسی به طبیعت‌گردان هشدار داده‌اند از لمس کردن کرم‌های ابریشمِ سمی پرهیز کنند. آن‌ها هم‌چنین می‌گویند این گونه کرم ابریشم به درختان بلوط صدمه می‌زند. آن‌ها به این نوع کرم ابریشم به عنوان آفت درختان بلوط اشاره کرده و گفته‌اند که این کرم‌ها به پروانه بلوط تبدیل می‌شوند.


به گزارش فرادید؛ سازمان جنگل‌داری انگلستان گفته است، موی بدن این کرم‌های ابریشم می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی (جوش) و مشکلاتی برای گلو و چشم‌ها هم در انسان‌ها و هم در حیواناتِ خانگی شود و هشدار داده که طبیعت‌گردان نباید «تحت هیچ شرایطی آن‌ها را لمس کنند.»

هشدار درباره کرم ابریشمِ مودارِ سمی: لطفاً به آن‌ها دست نزنید


این سازمان از مردم درخواست کرده درصورت مشاهده کرم‌های ابریشم در هر منطقه‌ای آن را به اطلاع کارشناسان برسانند. کرم‌های ابریشم در ماه‌های مه و جولای از تخم بیرون می‌آیند و از برگ درختان بلوط تغذیه می‌کنند. کرم‌های ابریشم از چند گونه درخت بلوط تغذیه می‌کنند و می‌توانند منجر به ریختنِ برگِ این درختان شده و از رشدِ طبیعی آن‌ها ممانعت کنند.


اداره محیط‌زیست این کشور طی ۵ سال گذشته برای مبارزه با آفتِ کرم ابریشم در حدود ۱۰‌میلیون پوند هزینه کرده است.


این کشور قصد دارد کرم‌های ابریشم را پاکسازی و به‌کل از بین ببرد. آن‌ها معتقدند که کرم‌های ابریشم فقط برای درختان مضر نیستند و درصورتیکه توسط انسان یا حیوانات خانگی لمس یا خورده شوند می‌توانند عوارض خطرناکی ایجاد کنند.


به این نوع کرم ابریشم، کرم ابریشمِ بلوط یا کرم ابریشم مودار نیز گفته می‌شود. ازآنجایی که کرم‌های ابریشم ظاهری جذاب و دوست‌داشتنی دارند، طبیعت‌گردان تمایل دارند آن‌ها روی دست‌شان گذاشته و لمس‌شان کنند. بعضی از انواع این نوع کرم‌ها به محض لمس شدن سمی از بدن‌شان خارج می‌کنند که می‌تواند درد شدیدی به همراه حساسیت‌های پوستی و تنفسی ایجاد کند.


منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید