قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲۲/۲۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲۲/۲۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۸ اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۲ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۶۹۷۹
بازدید : ۶۰۱

فرادید | حرکت طلا در مسیر کاهشی ادامه دار شده است. امروز ۲۸ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۹۵ درصد به ۱۸۱۲ دلار و ۴۹ سنت رسید.

بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را در حدود یک سال گذشته مشاهده می‌کند. طبق آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، با کاهش احساسات در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد، ممکن است قیمت هفته آینده خیلی بهتر نشود.

به گزارش فرادید؛ قیمت طلا نه تنها هفته را با کاهش ۳.۷ درصدی به پایان رساند، بلکه این چهارمین هفته متوالی افت است.

بازار طلا تحت فشار فروش قابل توجهی قرار گرفت، زیرا دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته معامله شد. اگرچه برخی از تحلیلگران گفته‌اند که به نظر می‌رسد طلا بیش از حد فروخته‌می‌شود، اما همچنان با باد‌های مخالف چالش برانگیز روبرو است.

قیمت طلا روز سه‌شنبه ثابت بود، زیرا کاهش ارزش دلار از تقاضا برای شمش با قیمت دلار حمایت کرد، اگر چه قدرت این فلز تا حدی با بهبود بازدهی خزانه‌داری آمریکا جبران شد. قیمت طلا در روز دوشنبه پس از آن که در اوایل روز به پایین‌ترین حد سه و نیم ماهه سقوط کرد، اندکی افزایش یافت، زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری باعث افزایش قیمت‌ها شد.

اما دلار ضعیف تر، طلا را برای خریداران با ارز‌های دیگر جذاب‌تر می‌کند. با این حال، بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و تقاضا برای طلای بدون بهره را محدود کرد. اگرچه سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، اما احساسات نسبت به هفته گذشته که ۶۱ درصد صعودی بودند، به شدت کاهش یافته‌بود.

همزمان با افزایش ارزش دلار آمریکا، بسیاری از تحلیلگران گفتند که افزایش بازده اوراق قرضه نیز بر این فلز گرانبها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX.com گفت که بازده واقعی اوراق قرضه به سطوح قبل از همه گیری رسیده‌است و روند صعودی تازه شروع شده‌است.

او گفت: "تورم بالا باقی خواهد ماند و فدرال رزرو را مجبور می‌کند به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه دهد. در نهایت، نرخ‌های بهره واقعی بالاتر خواهد رفت که خبر بدی برای طلا است. " "من فکر می‌کنم زمان زیادی نخواهد گذشت که طلا به راحتی زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله شود. من انتظار دارم که تا پایان سال، قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار برسد. "

تحلیلگران می‌گویند که دلار آمریکا می‌تواند بر قیمت طلا در تابستان تسلط داشته باشد. این هفته، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نشان داد که تورم سالانه ۸.۳ درصد در آوریل افزایش یافته‌است که از ۸.۵ درصد در مارس کاهش یافته‌است. اگرچه تورم کمی بالاتر از حد انتظار بود، اما وکیو گفت که نشانه‌هایی وجود دارد که تورم به پیک خود رسیده‌است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید