شلیک سارقان به مرد مسافر با وينچستر

شلیک سارقان به مرد مسافر با وينچستر

یکی از متهمان گفت: حین رانندگی بودیم که در محدوده چهارباغ کرج یک مسافر سوار کردیم بعد نمی‌دانم چه شد که با اسلحه او را تهدید به سرقت کردیم او مقاومت کرد و بعد هم می‌خواست فرار کند که با اسلحه‌ای که همراه داشتم، او را زدم.

کد خبر : ۱۰۶۹۸۸
بازدید : ۶۵۶

نخستین مرحله از طرح ضربتی دستگیری سارقین و خریداران اموال مسروقه با انهدام ۲۹ باند تبهکار و دستگیری ۱۰۵ سارق و مالخر حرفه‌ای از سوی پلیس البرز اجرا شد.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مردم استان البرز قول داده بودیم امان را از مجرمان بگیریم، گفت: طرح‌های پلیس مقطعی نیست و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و این طرح به پشتوانه کار عملیاتی دو ماهه توسط مأموران پلیس آگاهی استان البرز انجام شده است و در اجرای این طرح برای دستگیری متهمان فراری با دو استان مجاور مشارکت داشتیم که در نهایت ۱۰۵ سارق و مالخر دستگیر و ۲۹ باند سرقت منهدم شدند.

محمدیان درباره سرقت‌های مقرون به آزار با پوشش مسافربر گفت: دستگاه قضایی تمهیدات ویژه‌ای برای برخورد و مجازات این متهمان در نظر گرفته است با این حال به مردم توصیه می‌کنیم فقط از خودرو‌های عمومی استفاده کنند.

وی درباره سرقت خانه نیز گفت: بیشتر سارقان برخلاف تصور مردم که فکر می‌کنند دزدان در ساعات پایانی و نیمه شب‌ها دست به سرقت می‌زنند در ساعات ابتدایی شب و با اطمینان از نبود صاحبخانه در یک فرصت مناسب دست به سرقت می‌زنند بنابراین به مردم توصیه می‌کنیم راه‌هایی که امکان دارد سارق وارد خانه شده را مورد کنترل قرار دهند و هنگام خروج از خانه در ساعت‌های شب لامپ‌های خانه را روشن نگه دارند همچنین مجهز کردن خانه به دوربین سیستم حفاظتی بسیار لازم است.

رئیس پلیس البرز با اشاره به اینکه آمار سرقت در البرز نسبت به سال گذشته با ۳ در صد کاهش روبه‌رو بوده است، گفت: بیشتر سارقان دستگیر شده اعتیاد به مواد مخدر داشتند و حتی تعدادی از آن‌ها فقط برای تأمین هزینه مواد دست به سرقت می‌زدند.

سردار قنبری رئیس پلیس آگاهی کشور نیز در حاشیه طرح ضربتی پلیس البرز در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه فاصله وقوع تا کشف جرم در حال کاهش است ما از آخرین تجهیزات به‌روز برای کشف جرم بهره‌مند هستیم و توانستیم کیفیت کشف جرم را بالا ببریم.

وی درباره کشف جرایم در حوزه سرقت گفت: دراین بخش با کشف ۷۰ درصدی روبه‌رو بودیم و خوشبختانه در صدد هستیم این میزان را بالا ببریم. سردار قنبری با تأکید بر اینکه از دیگر اولویت‌های پلیس آگاهی، کشف جرایم خشن در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، گفت: تمهیدات ویژه برای مبارزه با این نوع جرایم درنظر گرفته شده است و مجرمین این حوزه مطمئن باشند فرصت ارتکاب جرم را از آن‌ها خواهیم گرفت.

همچنین تیم ویژه‌ای رابرای کشف پرونده‌های کشف نشده سابق در نظر گرفتیم تا مردم به حق خود برسند.

سرقت با اسلحه

در میان متهمان دو سارق حضور داشتند که با اسلحه وینچستر به مسافری شلیک کرده بودند. یکی از آن‌ها ۳۸ ساله و دیگری ۳۲ ساله است. اسلحه را ۸ و نیم میلیون تومان خریده‌اند. هر دو معتاد به ماده مخدر شیشه هستند و با سوار کردن یک مسافر به قصد سرقت او را به رگبار بسته‌اند.

یکی از متهمان گفت: حین رانندگی بودیم که در محدوده چهارباغ کرج یک مسافر سوار کردیم بعد نمی‌دانم چه شد که با اسلحه او را تهدید به سرقت کردیم او مقاومت کرد و بعد هم می‌خواست فرار کند که با اسلحه‌ای که همراه داشتم، او را زدم.

چند سال است اعتیاد داری؟ پنج سال

ازدواج کردی؟ بله، اما زنم بعد از بیکاری مرا ترک کرد.

قبلاً شغلت چه بود؟ باغداری می‌کردم.

سابقه کیفری داری؟ بله قبلاً هم به خاطر سرقت دستگیر شدم.

گفتگو با مسافر مجروح

مرد جوان که ۳۰ سال دارد، در تشریح حادثه گفت: دوروز به عید مانده بود ساعت ۸ شب داشتم به طرف خانه می‌رفتم که خودروی پراید مشکی رنگ مقابلم ایستاد من هم که خسته بودم، سوار شدم چند دقیقه بعد راننده و همدستش با اسلحه از من خواستند پول و گوشی‌ام را به آن‌ها بدهم، اما من که بشدت ترسیده بودم، در ماشین را حین حرکت باز کردم و بیرون پریدم.

می‌خواستم از دست آن‌ها فرار کنم که یکی از آن‌ها با اسلحه به طرفم شلیک کرد و گلوله به پایم اصابت کرد وقتی چشم باز کردم، دیدم در بیمارستان هستم.

به خاطر گلوله‌ای که به ساق پایم خورده بود بی هوش شده بودم که مردم مرا پیدا کرده و به بیمارستان رسانده بودند. در این مدت به خاطر زخم ناشی از اصابت گلوله به استخوان‌هایم که بشدت آسیب دیده، هنوز توانایی راه رفتن ندارم. وقتی فهمیدم پلیس متهمان را دستگیر کرده، خیلی خوشحال شدم.

منبع: روزنامه ايران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید