قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۹ اردیبهشت ماه تا لحطه تنظیم گزارش به ۱۸۱۶ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۷۰۱۱
بازدید : ۶۳۸

فرادید | روند نزولی قیمت طلا در بازار جهانی همچنان ادامه دارد. امروز ۲۹ اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی با کاهش ۲.۸۹ درصدی به ۱۸۱۶ دلار رسید.

با افزایش ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا که از جذابیت طلا کم کرد، قیمت طلا در معاملات امروز بیش از یک درصد کاهش یافت و چهارمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

به گزارش فرادید؛ ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی در DailyFX اظهار کرد: طلا از پایان هفته گذشته در حال تثبیت بوده است، اما جهت کلی کاهش یافته و به حدود ۱۷۵۰ دلار رسیده است و سوال اینجاست که آیا شتاب برای رسیدن به آن ایجاد خواهد شد.

دلار پس از کاهش سه جلسه‌ای افزایش یافت و جذابیت طلا را برای سرمایه‌گذاران ارز‌های دیگر افزایش داد.

اسپیواک گفت: طلا بر نرخ‌ها و چشم‌انداز سیاست پولی به ویژه در ایالات‌متحده متمرکز است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه متعهد شد که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را تا جایی که لازم است افزایش می‌دهد تا از افزایش تورمی که به گفته او پایه‌های اقتصاد را تهدید می‌کند، جلوگیری کند.

جرمی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز پنج شنبه گفت مبارزه برای کنترل تورم «مقداری درد دارد».

دیوید مگر، تحلیلگر بازار گفت: «قیمت طلا روند کاهشی گرفته، زیرا فدرال رزرو متعهد شده است که نرخ بهره را با سرعت بالا افزایش دهد و بعلاوه ارزش دلار بسیار بالا رفته است.»

شاخص دلار در مسیر ثبت ششمین هفته متوالی افزایشی قرار دارد و به بالاترین رقم ۲۰ سال گذشته رسیده است.
اگرچه شمش به عنوان یک محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، اما شمش به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه حساس است که هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

البته باید گفت فلز زرد با افزایش تقاضای امن در بحبوحه فروش بزرگ در بازار سهام آمریکا در اواسط هفته، ضرر‌های اولیه را جبران کرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید