قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰۱/۰۳/۰۲

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰۱/۰۳/۰۲

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۳ دلار و ۱۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۱۲۱
بازدید : ۵۱۲

فرادید | حرکت طلا در مسیر صعودی همچنان ادامه دارد. امروز ۲ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۶.۴۹ درصد به ۱۸۵۳ دلار و ۱۶ سنت رسید.

تحلیلگران هفته جاری را آزمون مهمی برای طلا می‌دانند، زیرا بازار‌ها درباره تأثیرات به شدت تحت تاثیر تصمیمات فدرال رزرو درباره نرخ سود وبازدهی اوراق وهمچنین آمار‌های اعلامی این نهاد در زمینه تورم و رشد اقتصادی آمریکا قرار گرفته‌اند.

به گزارش فرادید؛ با توجه به اینکه بازار سهام ایالات‌متحده همچنان در معرض خطر است، آیا طلا باید بالاتر از آن معامله شود؟

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار مدیر ارشد OANDA به کیتکو نیوز گفت: در چند هفته گذشته، شاهد فروش گسترده سهام در بورس و همراهی طلا بودیم. اما پس از آن به اوج کوتاه مدت بازدهی خزانه داری رسیدیم که در‌ها را برای طلا به عنوان پناهگاه امن باز کرد. بازار سهام ایالات متحده هنوز در معرض خطر است.

اوری شنفلد، اقتصاددان ارشد CIBC گفت که بازار‌ها نگران هستند که آیا تورم و رشد می‌توانند به اندازه کافی سریع به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو واکنش نشان دهند. شنفلد افزود که اگر این‌طور نباشد، فدرال رزرو مجبور خواهد شد تا برنامه انقباض تهاجمی خود را افزایش دهد. طلا در شرایط سختی قرار دارد و ممکن است در معرض خطر فروش بیشتر به زیر سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس باشد، به خصوص اگر بسته‌شدن آن زیر سطح ۱۷۹۱ دلار باشد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، تاکید کردکه او نسبت به عملکرد طلا در هفته آتی خوش بین است، زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناهگاه امن در مواجهه تنش‌های بیشتر بازار مالی هستند. او افزود که در شرایط فعلی، طلا و دلار آمریکا به عنوان دارایی‌های امن در نظر گرفته می‌شوند.

سرمایه‌گذاران باید تا زمانی که طلا به بالای سطح ۱۸۹۵ دلار در هر اونس برسد خود را برای یک اقدام جانبی قیمت آماده کنند. نگرانی‌های رشد اقتصادی همچنان یکی از اصلی‌ترین داستان‌ها برای بقیه سال باقی مانده است و باید بر شاخص دلار آمریکا تاثیر بگذارد که اخیرا نزدیک به بالاترین سطح ۲۰ سال اخیر معامله شده و صعود طلا را محدود کرده است.

اگر بازار سهام پنج درصد دیگر کاهش پیدا کند، نوسانات افزایش می‌یابد و بازار‌های اعتباری فدرال رزرو را مجبور می‌کند تا موضع جنگ‌طلبانه کمتر از ۲۵ درصدی را افزایش دهد و این خیلی دور نیست و خبر خوبی برای طلاست.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت: "به نظر می‌رسد افزایش اخیر دلار آمریکا در حال کاهش است، به نظر می‌رسد طلا از نظر تکنیکال در حال بازگشت است، و همچنان عدم اطمینان و نوسانات زیادی در بازار مالی وجود دارد. "

پیتر گروسکوپف، مدیر عامل شرکت Sprott Inc، گفت که با نزدیک شدن به سطوح شدید تمایلات نزولی، طلا در کوتاه مدت افزایش می‌یابد. او گفت: "طلا در حال کاهش بود، بنابراین من راحت می‌گویم که با افزایش تمایلات، قیمت باید بالاتر رود. " طلا به کار خود ادامه می‌دهد و یک بار دیگر دارایی مهمی است که ریسک پذیر می‌باشد.

با این حال، همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش‌بیت نیستند.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که او انتظار دارد دلار آمریکا سقف قیمت طلا را حفظ کند. وی افزود: اروپا و انگلیس نسبت به آمریکا به رکود‌های ناشی از تورم نزدیکتر هستند.

او گفت: "فکر نمی‌کنم دلار آمریکا هنوز به اوج خود رسیده‌باشد. افزایش ۵۰ واحدی بیشتر نرخ بهره ادامه خواهد داشت و به حمایت از دلار ادامه خواهد داد. " "شما باید پول خود را در جایی حفظ کنید و الان این مکان ایالات متحده است. "

اگرچه قیمت طلا ممکن است در هفته آینده کاهش یابد، اما مدن گفت که او حمایت طلا را در حدود ۱۸۰۰ دلار در هر اونس می‌بیند. وی افزود که نوسانات بازار و ضعف بیشتر سهام به حمایت از قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن ادامه خواهد داد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید