۴ عامل خراب شدن باتری گوشی‌های هوشمند

۴ عامل خراب شدن باتری گوشی‌های هوشمند

یکی از بدترین و خطرناک‌ترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که از کابل‌های ارزان‌قیمت یا ناسازگار با گوشی خود استفاده کنید. اگر تا به حال داستانی در مورد آتش گرفتن خود به خودی تلفن شنیده‌اید، معمولا تقصیر کابل است.

کد خبر : ۱۰۷۱۴۰
بازدید : ۱۰۹۳

کارآیی باتری گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان کاسته می‌شود، این امر اجتناب‌ناپذیر است؛ البته اقداماتی هم برای کاهش سرعت این فرسودگی وجود دارد؛ در مقابل برخی کار‌ها این فرآیند را سرعت می‌بخشد و حتی ممکن است آن‌ها را به آخر خط برساند.

اطلاعات بسیاری در مورد نحوه برخورد با باتری گوشی‌های هوشمند وجود دارد. ما می‌توانیم درباره بهترین شیوه‌ها بحث کنیم، اما کار‌های نامناسبی هم وجود دارد که می‌تواند باتری‌ها را به سرعت خراب کند. وب‌سایت هاوتوگیک به این کار‌ها اشاره کرده است.

استفاده از کابل‌های ارزان‌قیمت یا آسیب‌دیده

یکی از بدترین و خطرناک‌ترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که از کابل‌های ارزان‌قیمت یا ناسازگار با گوشی خود استفاده کنید. اگر تا به حال داستانی در مورد آتش گرفتن خود به خودی تلفن شنیده‌اید، معمولا تقصیر کابل است.

بهتر است همواره از لوازم جانبی شرکت سازنده گوشی یا برند‌های مورد اعتماد استفاده کرده و از خرید لوازم جانبی کم‌هزینه که اطلاعات زیادی درباره آن‌ها وجود ندارد، اجتناب کنید. همچنین کاربران آی‌فون می‌توانند برای احساس امنیت به دنبال برچسب «ساخته‌شده برای آی‌فون» روی تجهیزات باشند. این موارد در مورد شارژر‌های بی‌سیم نیز صدق می‌کند.

به صفر رسیدن باتری گوشی

چرخه‌های شارژ بیشترین تاثیر را بر طول عمر باتری دارند. چرخه ثابت شارژ و دشارژ، به‌آرامی سلامت باتری را کاهش می‌دهد، اما چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند این است که تلفن شما مرتبا چرخه را از صفر درصد شروع کند؛ بنابراین بهتر است شارژ گوشی خود را تا حد امکان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

چرخه‌های کوتاه‌تر شارژ برای باتری بهتر است، بنابراین سعی کنید اجازه ندهید که شارژ گوشی به کمتر از ۲۰ درصد برسد.

اتصال دائمی به شارژ

در عین حال، نگه داشتن تلفن همراه به‌صورت دائمی در شارژ ۱۰۰ درصد، به همان اندازه بد است که اجازه دهید آن به صفر برسد. شارژ کردن تلفن در طول شب لزوما بد نیست، اما نباید آن را بیش از حد نیاز شارژ کنید. هنگامی که باتری به ۱۰۰ درصد شارژ می‌رسد، با توقف شارژ از خود محافظت می‌کند.

با این حال، به محض اینکه به ۹۹ درصد کاهش یابد، دوباره تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. این چرخه کوچک بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌شود و برای باتری خوب نیست.

البته آی‌فون و برخی از تلفن‌های اندرویدی اکنون دارای ویژگی‌های شارژ «تطبیقی» یا «بهینه‌سازی» هستند تا این چرخه‌های شارژ را در طول شب کاهش دهند. آن‌ها باتری را در بیشتر ساعات شب در حدود ۸۰ درصد نگه می‌دارند و سپس شارژ ۲۰ درصد آخر را به زمان معمول بیدار شدن شما موکول می‌کنند.

قرار دادن آن در معرض گرمای شدید

بیشتر وسایل الکترونیکی گرما را دوست ندارند. این موضوع به‌ویژه در مورد باتری‌ها، از جمله باتری‌های گوشی هوشمند صادق است. گرمای بیش از حد می‌تواند طول عمر باتری را کاهش دهد. این یکی دیگر از دلایلی است که نباید گوشی خود را همیشه به برق وصل کنید.

گرما می‌تواند از منابع دیگر نیز باشد. انجام بازی‌هایی که به منابع زیادی نیاز دارند، گذاشتن گوشی در ماشین داغ یا اینکه مدت زیادی در یک محیط داغ بماند؛ همه این موارد می‌توانند گوشی شما را بیش از حد داغ کند و در این فرآیند به باتری آسیب برساند.

خبر خوب اینکه احتمالا لازم نیست نگران خراب شدن باتری گوشی هوشمند خود باشید. اکثر این موارد کار‌های منطقی هستند، تنها کافی است همیشه از لوازم جانبی شارژ با نام تجاری گوشی خودتان استفاده کنید، بیش از حد از دستگاه‌تان کار نکشید و آن را در دمای مناسب نگه دارید و در آن صورت بهترین بهره را از باتری خود خواهید داشت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید