روند افزایشی سکه و دلار ادامه دارد؟!

روند افزایشی سکه و دلار ادامه دارد؟!

بسیاری از کارشناسان سفر روز گذشته ابراهیم رئیسی به عمان را به‌عنوان گام‌های نهایی در راستای حصول توافق هسته‌ای جدید با گروه ۱+۴ نام نهادند و در همین زمینه از افزایش سطح انتظارات مثبت در بازار تهران سخن گفتند.

کد خبر : ۱۰۷۱۶۲
بازدید : ۷۹۴

روز گذشته نرخ سکه طرح جدید در میانه کانال ۱۴میلیون تومان نوسان کرد. در نهایت قیمت سکه در معاملات روز گذشته ۱۴میلیون و ۴۹۰هزار تومان گزارش شد. این فلز گرانبها از هفته آخر اردیبهشت به میانه کانال ۱۴میلیون تومان رسید و تا روز گذشته نیز سطح خود را در این رنج قیمتی حفظ کرد.

از جمله دلایل توقف روند قیمتی سکه می‌توان به تعطیلی بازار جهانی طلا در روز یکشنبه و همچنین کاهش قیمت‌های اندک مشاهده‌شده در نرخ فاکتور‌های تشکیل‌دهنده نرخ این کالای سرمایه‌ای اشاره کرد. دیروز، دلار در سامانه متشکل ارزی نیز روز گذشته روند افزایشی خفیفی را از خود به ثبت رساند.

قیمت بازار متشکل ارزی روز گذشته به ۲۵هزار و ۶۴۲تومان رسید که افزایش ۸۹تومانی را پشت سرگذاشته است. بسیاری از کارشناسان سفر روز گذشته ابراهیم رئیسی به عمان را به‌عنوان گام‌های نهایی در راستای حصول توافق هسته‌ای جدید با گروه ۱+۴ نام نهادند و در همین زمینه از افزایش سطح انتظارات مثبت در بازار تهران سخن گفتند.

روز گذشته سکه طرح جدید در معاملات بازار تهران روندی مشابه با روند این کالای سرمایه‌ای در ظهر روز یکشنبه را ثبت کرد. اگر هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم، فعالیت سکه در بازار روز گذشته روی پله پنجم کانال ۱۴ میلیون تومانی صورت گرفت.

در ابتدای معاملات دوشنبه نرخ هر قطعه سکه امامی در رقمی معادل ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان فعالیت خود را آغاز کرد. در حوالی ظهر دیروز این نرخ با افزایش قیمتی حدودا ۵۵ هزار تومانی به سطح قیمتی ۱۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید و تا زمان اتمام نگارش این گزارش نرخ سکه امامی در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۶۰ تا ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی به نوسان پرداخت.

طبق محاسبات به‌عمل‌آمده، نرخ حباب سکه امامی که اختلاف میان ارزش ذاتی و نرخ معامله شده این قطعه طلا را نشان می‌دهد، در روز گذشته اختلاف فاحشی با این نرخ در روز یکشنبه نداشته و در محدوده قیمتی یک‌میلیون و ۲۰۰ تا یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار تومان نوسان کرده است.

به عقیده کارشناسان، این ثبات نرخ حباب می‌تواند ناشی از عدم تغییر قابل توجه حجم معاملات سکه امامی در روز‌های دوم و سوم هفته جاری باشد؛ زیرا در شرایط ثبات فاکتور‌های تشکیل‌دهنده نرخ سکه هرچه میزان تقاضا برای خرید این کالای سرمایه‌ای افزایش پیدا کند، نرخ حباب نیز بالاتر می‌رود.

روز دوشنبه در بازار دیگر سکه‌های ضرب‌شده نیز ربع سکه با قیمتی معادل ۴ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان و نرخ حباب یک‌میلیون و ۶۲۷ هزار تومانی بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داد.

روز دوشنبه در سامانه میانگین موزون بازار ارز «سنا» نرخ دلار شاهد افزایش قیمتی حدودا ۹۰ تومانی بود. هر برگ اسکناس دلار سنا که روز یکشنبه در رقمی معادل ۲۵ هزار و ۵۵۳ تومان به فروش رسیده بود دیروز با ۸۹ تومان افزایش قیمت در سطح قیمتی ۲۵ هزار و ۶۴۲ تومان معامله شد.

نرخ هر برگ اسکناس یورو سنا نیز روز گذشته با ۸۵ تومان افزایش نسبت به نرخ روز یکشنبه به رقم ۲۷ هزار و ۷۴ تومان رسید. روز گذشته ابراهیم رئیسی در راستای بهبود شرایط دیپلماسی منطقه به مسقط پایتخت عمان سفر کرد.

این سفر که با استقیال رسمی هیثم بن طارق آل سعید، سلطان این کشور، همراه شد میتواند از گام‌های نهایی در راستای حصول توافق هسته‌ای احتمالی لقب گیرد. عده‌ای از کارشناسان و تحلیلگران نیز ضمن اشاره به اهمیت این سفر در زمینه سیاست خارجی کشور از افزایش نسبی حجم انتظارات مثبت در بازار تهران سخن گفتند.

نموار قیمت سکه

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید