چگونه اطلاعات شخصی را از نتایج گوگل حذف کنیم؟

چگونه اطلاعات شخصی را از نتایج گوگل حذف کنیم؟

گوگل در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرد که هم‌اکنون همه می‌توانند درخواست حذف نتایج جستجوی Google که حاوی اطلاعات شخصی است را به این شرکت ارسال کنند.

کد خبر : ۱۰۷۲۱۷
بازدید : ۸۸۳

شاید تمایل نداشته باشید شماره تلفن، ایمیل، آدرس منزل و دیگر اطلاعات شخصی خود را در عموم وب و دردسترس همه قرار دهید. در این اینجا نحوه حذف کردن اطلاعات شخصی از نتایج جستجوی گوگل آورده شده است.

گوگل در ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ اعلام کرد که هم‌اکنون همه می‌توانند درخواست حذف نتایج جستجوی Google که حاوی اطلاعات شخصی است را به این شرکت ارسال کنند.

این شرکت قبلاً برای دریافت درخواست حذف اطلاعات شخصی از گوگل، منع شدیدی داشت. نمایان شدن آدرس ایمیل، شماره تلفن یا آدرس منزل شما در نتایج جستجوی Google می‌تواند ترسناک باشد و شما باید برای محافظت از حریم خصوصی خود اقداماتی داشته باشید.

علاوه بر حذف اطلاعات شخصی، گوگل در حال بررسی درخواست‌های حذف، برای تصاویر خردسالان، دیپ‌فیک، هرزه‌نگاری و سایر محتوا‌های صریح است. اگر چه حذف نتایج درخواستی از جستجوی گوگل، باعث حذف شدن ریشه‌ای صفحات وب نمی‌شود، ولی می‌تواند ترافیک آن صفحات را بسیار کاهش دهد.

بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که نتایج جستجو، به‌طور کامل ناپدید شوند. درخواست شما تنها می‌تواند صفحه وب مورد نظر را از همه جستجو‌های گوگل حذف کند.

به عنوان بخشی از این اعلامیه، میشل چانگ، رهبر سیاست جهانی جستجوی گوگل نوشت: «دسترسی باز به اطلاعات، یک هدف کلیدی درجستجو است، اما توانمندسازی افراد با ابزار‌هایی که برای محافظت از خود و حفظ اطلاعات حساسشان نیاز دارند، همین‌طور است. اطلاعات شناسایی شخصی، خصوصی است.» این رویه جدید می‌تواند در برابر تهدید‌های مختلف و همچنین درز‌های اطلاعاتی محافظت کند.

برای شروع فرآیند حذف اطلاعات شخصی از گوگل، از صفحه مرکز راهنمایی دیدن کنید، تا نیمه پایین صفحه بروید و روی دکمه آبی «شروع درخواست برداشتن» کلیک کنید.

گوگل

در ابتدا از شما پرسیده می‌شود که آیا با صاحبان وب‌سایت تماس گرفته‌اید یا خیر. انجام این کار ضروری نیست، بنابراین می‌توانید فقط روی «خیر، نمی‌خواهم» کلیک کنید. وقتی گوگل از شما می‌پرسد که می‌خواهید چه چیزی حذف شود، این گزینه را انتخاب کنید: «اطلاعات شخصی مثل شماره‌های شناسه و مدارک خصوصی».

سپس می‌توانید مشخص کنید که چه نوع اطلاعات شخصی در جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود، مانند اطلاعات تماس یا گواهینامه رانندگی. این مراحل فقط برای حذف نتایج از وب سایت‌های فعال است. یک فرم جداگانه برای پر کردن صفحات کش وجود دارد.

تیک کادری را که نشان می‌دهد محتوای ناخواسته به‌صورت فعال در وب‌سایت نمایش داده می‌شود را علامت بزنید. سوال بعدی این است که: «آیا اطلاعات تماس شما با نیت بدخواهانه، تهدیدآمیز، یا آزاردهنده یعنی با هدف پخش اطلاعات شخصی هم‌رسانی شده است؟» پاسخ را تعیین کنید.

پس از آن، گوگل نام کامل، کشور محل سکونت و ایمیل شما را درخواست می‌کند. شما فقط مجاز هستید برای نتایج مربوط به خود یا کسی که نماینده رسمی او هستید درخواست حذف، ارسال کنید.

حداکثر ۱۰۰۰ پیوند را می‌توان به‌طور همزمان ارسال کرد. گوگل آدرس محتوا یا تصویر توهین‌آمیز را درخواست می‌کند و از شما می‌خواهد نتایج جستجو را در جایی که نشان داده می‌شود به اشتراک بگذارید.

یک اسکرین‌شات را به درخواست خود ضمیمه کنید که نشان می‌دهد اطلاعات شخصی شما در کجای صفحه وب ظاهر می‌شود.

در انتهای فرم، از شما خواسته می‌شود که لیستی از عبارات جستجوی مرتبط، مانند نام کامل، نام مستعار و نام‌خانوادگی خود را به اشتراک بگذارید. توجه کنید که تنها تا قبل از امضا و ارسال درخواست حذف، قادر هستید جزئیات تکمیلی را به اشتراک بگذارید.

باید یک ایمیل تأیید از گوگل دریافت کنید که نشان می‌دهد درخواست حذف، دریافت شده است. مشخص نیست چه مدت طول می‌کشد تا پرونده شما بررسی شود، اما گوگل زمانی که تصمیم به اقدام یا انجام کاری گرفت به شما اطلاع می‌دهد.

اگر درخواست شما رد شود، این شرکت توضیحات کوتاهی در مورد رد درخواست شما ارائه داده و می‌توانید مجددا درخواست خود را ارسال نمایید.

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید