تولید داروی جوانی از گیاه بشقابی

تولید داروی جوانی از گیاه بشقابی

این گیاه به صورت خودرو در ایران نیز وجود دارد و در حدود ۵۰ سال پیش مورد توجه گیاه شناسان قرار گرفت. این گیاه در مناطق اطراف رشت و فومن رویش دارد چراکه در زمین و آب و هوای مرطوب تکثیر می‌شود.

کد خبر : ۱۰۷۲۷۳
بازدید : ۹۰۵

مدیر عامل شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت گفت: قرص جوانی با تاثیرات مثبتی که در تنظیم سیستم ایمنی بدن، شادابی عمومی بدن، افزایش کلاژن سازی و تقویت پوست دارد؛ باعث افزایش کیفی و کمی طول عمر خواهد شد.

علی مازوجی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه شرکت ترانه‌های شفا بخش طبیعت با چهار محصول در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است، اظهار کرد: این محصولات از گیاه سنتلا آسیاتیکا یا بشقابی ساخته شده‌اند و از سازمان غذا و دارو مجوز دارویی و عرضه در بازار را دارند. همچنین دو تا از محصولات تایید دانش بنیان و دو عدد دیگر تایید خلاق از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دارند.

وی با بیان اینکه حدود هشت از تاسیس شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت می‌گذرد، گفت: در حال حاضر این شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی رودهن مستقر است. محققان بیشتر محصولات و دارو‌های شرکت برای درمان بیماری‌های پوستی به صورت کرم، کپسول خوراکی برای درمان عصبی مانند افسردگی و اضطراب و کاهش استرس، افزایش کلاژن سازی، مشکلات عروقی است.

مازوجی با بیان اینکه اولین داروی طول عمر و جوانی در کشور را شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت تولید کرده است، گفت: گیاه سنتلا آسیاتیکا از حدود ۶۰۰ یا ۷۰۰ سال پیش در هندوستان شناخته شده و گیاه اول طب سنتی این کشور است. این گیاه به صورت خودرو در ایران نیز وجود دارد و در حدود ۵۰ سال پیش مورد توجه گیاه شناسان قرار گرفت. این گیاه در مناطق اطراف رشت و فومن رویش دارد چراکه در زمین و آب و هوای مرطوب تکثیر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: قرص جوانی با تاثیرات مثبتی که در تنظیم سیستم ایمنی بدن، شادابی عمومی بدن، افزایش کلاژن سازی و تقویت پوست دارد، اگر به صورت روزانه مصرف شود، باعث افزایش کیفی و کمی طول عمر خواهد شد. به عنوان مثال این دارو در هندوستان بر روی فیل‌ها امتحان شده و نتیجه رضایت بخشی به همراه داشته است و آن‌ها در حدود ۲۰۰ سال عمر کرده‌اند.

ارز آوری برای کشور با صادرات گیاهان دارویی

وی با اشاره به سایر محصولات شرکت ترانه‌های شفا بخش طبیعت ادامه داد: همچنین دمنوش افزایش ادراک و یادگیری، جلوگیری از آلزایمر، درمان فراموشی و تقویت حافظه نیز توسط محققان این شرکت تولید می‌شود. این دمنوش در درمان اختلالات خواب نیز موثر است.

مازوجی تصریح کرد: چهار محصول دارویی شرکت داده شده در رویداد عصر امید مشابه داخلی و خارجی ندارند و برای اواین بار در ایران و جهان تولید شده‌اند. همچنین این دارو‌ها به کنیا از کشور‌های آفریقا که تکنولوژی دارویی پیشرفته و به روزی برخوردار نیست، صادر می‌شود که انتظار داریم در سال‌های آینده این میزان صادرات افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ترانه‌های شفابخش طبیعت با بیان اینکه ایران در حوزه دارویی همواره وارد کنند بوده است و شاید زمان آن رسیده است که در این حوزه شاهد پیشرفت‌هایی باشیم، یادآور شد: کشورمان با افزایش صادرات خود به کنیا می‌تواند در طولانی مدت وارد بازار‌های قاره آفریقا شده و در آنجا سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد.

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید