خلاصه بازی لیورپول ۰ - ۱ رئال‌مادرید؛ چهاردهمین قهرمانی

خلاصه بازی لیورپول ۰ - ۱ رئال‌مادرید؛ چهاردهمین قهرمانی

رئال‌مادرید با یک گل از وینیسیوس موفق شد لیورپول را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد و برای چهاردهمین مرتبه قهرمانی را جشن بگیرد.

کد خبر : ۱۰۷۲۹۵
بازدید : ۱۰۷۷

ورزشگاه استادوفرانس شهر سن‌دنی در نزدیکی پاریس میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بود که بین تیم‌های لیورپول و رئال‌مادرید برگزار شد و تیم اسپانیایی با پیروزی ۱-۰ به چهاردهمین قهرمانی‌اش رسید.

کلمان تورپن داور فرانسوی این میدان ساعت ۰۰:۰۶ سوت آغاز بازی را به صدا درآورد. دقایق ابتدایی لیورپول پرس کرد و صاحب توپ بود. دقیقه ۱۶ اولین موقعیت‌های خطرناک را خلق کردند، ابتدا با پاس آرنولد و ضربه صلاح، سپس با شوت تیاگو.

دقیقه ۱۷ هم پاس مانه با شوت محکم صلاح همراه شد که کورتوا این توپ را هم مهار کرد. دقیقه ۲۱ هم حرکت تماشایی و شوت مانه به سمت دروازه رئال روانه شد که کورتوا با کمک تیر دروازه این توپ را هم گرفت.

بعد از حملات گسترده لیورپول، بازی به تعادل کشیده شد و رئال‌مادرید از زهر حملات قرمز‌ها کاست. با این حال لیورپول باز هم موقعیت‌هایی خلق کرد. اما دقیقه ۴۳ بنزما از آشفتگی دفاع لیورپول استفاده کرد و دروازه را باز کرد، اما کمک‌داور آفساید اعلام کرد. VAR هم آفساید بودن این گل را تأیید کرد. این نیمه پرافت و خیز با تساوی بدون‌گل تمام شد.

نیمه دوم با وجود این که باز هم لیورپول تیم هجومی بود، دقیقه ۵۹ وینیسیوس با پاس والورده توپ را به قعر دروازه آلیسون فرستاد. این گل هم در شرایط مشکوک به آفساید به ثمر رسید، اما VAR آن را بررسی نکرد.

دقیقه ۶۴ شوت تماشایی صلاح را هم کورتوا گرفت تا شب خوبش را ادامه بدهد و قرمز‌ها در گلزنی ناکام باشند. دقیقه ۶۹ هم پاس با سر ژوتا را صلاح به سمت دروازه رئال زد که این ضربه را هم کورتوا برگرداند. حملات لیورپول در ادامه شدت بیشتری گرفت تا گل خورده را جبران کنند.

دقیقه ۸۰ شوت صلاح به طور اتفاقی به ژوتا برخورد کرد و نزدیک بود وارد دروازه شود که باز هم کورتوا مانع شد. شاهکار کورتوا دقیقه ۸۲ هم ادامه پیدا کرد. حرکت عالی صلاح و ضربه‌اش را سنگربان رئال به کرنر فرستاد.

تا پایان بازی با دفاع بسته، رئالی‌ها بردشان را حفظ کردند تا برای چهاردهمین مرتبه قهرمانی در لیگ قهرمانان را به ویترین افتخارات‌شان اضافه کنند. کارلو آنچلوتی هم با کسب چهارمین قهرمانی پرافتخارترین سرمربی لیگ قهرمانان نام گرفت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید