هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

بر اساس هشدا‌های سازمان هواشناسی ایران، از امروز ۸ خردادماه روند تدریجی افزایش دما در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر : ۱۰۷۳۰۴
بازدید : ۵۱۵

فرادید | طبق آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ایران امروز یکشنبه خردادماه و دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، بخش‌هایی از گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران در پاره‌ای نقاط رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و درمناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

این شرایط طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد. بعد از ظهر امروز بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی، شمال کردستان و شمال لرستان دور از انتظار نیست.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان، از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

پنجشنبه در بخش‌هایی از استان اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا آخر هفته در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی کرمان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد.

روند تدریجی افزایش دما طی پنج روز آینده در نیمه شمالی، غرب و جنوب غرب کشور اتفاق خواهد افتاد. امروز و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و از امروز تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران فردا کمی‌ابری، در بعد از ظهر نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران با صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا اهواز با دمای ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۴ و ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید