بنتلی آر-تایپ؛ خودرویی که سریع‌ترین در جهان بود!

بنتلی آر-تایپ؛ خودرویی که سریع‌ترین در جهان بود!

اما آر-تایپ یک رکورد را نیز در اختیار دارد که سریع‌ترین خودروی ۴ نفره در سال ۱۹۵۲ است.

کد خبر : ۱۰۷۳۲۳
بازدید : ۱۰۷۵

بی شک بنتلی یکی از اثرگذارترین برند‌های تاریخ صنعت خودرو است. شرکتی که سابقه آن به ۱۹۱۹ میلادی باز می‌گردد و از سال ۱۹۹۸ نیز به یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن تبدیل شده است. دفتر مرکزی بنتلی در کرو انگلیس قرار دارد و جالب آنکه بزرگترین بازار محصولات آن نیز به کشور چین مربوط می‌شود.

بنتلی افتخارات مختلفی را نیز طی این مدت طولانی به نام خود ثبت کرده که در مطلب امروز نیز به نوعی با یک رکورد آشنا می‌شویم!

گفتنی است والتر بنتلی پیش از خودروسازی در سال ۱۹۱۳ بازدیدی از کارخانه دی‌اف‌پی به عمل آورد و فلز سبک آلومینیوم، توجه او را جلب کرد و پس از بررسی‌های اولیه، بنتلی به ارائه نظریه به‌کارگیری فلزات سبک وزن، به جای آهن، در ساخت پیستون‌های به‌کارگرفته‌شده در موتور خودرو‌ها پرداخت. پیستون‌های آلومینیومی بنتلی برای نخستین بار در جنگ جهانی در موتور‌های هواپیما استفاده شد.

کانتیننتال یکی از معروف‌ترین برند‌های بنتلی است که سابقه نخستین استفاده از آن به سال ۱۹۵۲ میلادی بازمی گردد اکنون که در دوران ۷۰ سالگی کانتیننتال قرار داریم یک نسخه از R-Type را کنار جدیدترین مدل کانتیننتال جی تی مشاهده می‌کنیم.

جالب است بدانید که بنتلی R-Type کانتیننتال یک نمونه خودرویی کمیاب محسوب می‌شود که تنها ۲۰۸ دستگاه از آن توسط بنتلی تولید شده است آنهم طی ۳ سالی که این خودرو از ۱۹۵۲ تا ۱۹۵۵ روی خط تولید قرار داشت.

اما آر-تایپ یک رکورد را نیز در اختیار دارد که سریع‌ترین خودروی ۴ نفره در سال ۱۹۵۲ است. در بخش پیشرانه آر-تایپ از نمونه ۴.۶ لیتری ۶ سیلندر با ۱۵۳ اسب بحار خروجی استفاده شد و رکورد ثبت شده توسط نسخه اولیه این خودرو ۱۹۱ کیلومتر برساعت است.

از ۲۰۸ دستگاه آر-تایپ که اشاره شد؛ ۱۹۳ دستگاه توسط اچ جی مولینر (دپارتمان مولینر) تولید شد و باقی موارد شامل ۴ دستگاه کروک، ۲ دستگاه کوپه و ... نیز هر کدام توسط یکی از کوچ بیلدر‌های مطرح آن زمان توسعه یافتند.

یکی از سالم‌ترین آر-تایپ‌هایی که تا به امروز نگهداری شده اند مربوط به مجموعه بنتلی می‌شود که در تصاویر نیز از همین مدل استفاده شده است. روی شاسی این خودرو شماره JAS ۹۴۹ ثبت و مشاهده می‌شود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید