بورس؛ کم رمق اما مثبت

بورس؛ کم رمق اما مثبت

به بیان دیگر بهترین نحوه مواجهه با بازار فردا، این است که اگر سهامداران خرد، سهمی را دارند که حد سود آن برایشان فعال شده است و ریسک پذیری کمی هم دارند، می‌توانند آن را به فروش برسانند.

کد خبر : ۱۰۷۳۶۸
بازدید : ۴۴۷

امید موسوی | شاخص‌کل بورس در محدوده یک‌میلیون و ششصد در حال مقاومت است. روز دوشنبه حد ضرر هم فعال شد و شاخص واکنش نشان داد. در چنین فضایی برای بازار فردا پیش‌بینی می‌کنم که شاخص‌کل بورس قرار است تا مدتی در همین حوالی‌ها در نوسان باشد.

در توضیح چرایی این موضوع هم باید گفت که در بازارسرمایه روز دوشنبه ارزش و حجم معاملات نسبت به روز یکشنبه کاسته شده بود. تمام این مسائل نشان از آن دارد که در شروع یک روند نزولی در بازار هستیم، اما با توجه به اخبار خودرویی، فولادی و... به‌نظر می‌رسد که بازار این هفته و هفته آینده بازاری کم رمق، اما مثبت باشد، به همین علت با توجه به وضعیت شاخص بهتر است که سهامداران با احتیاط دست به معامله بزنند.

در این فضا فرصت‌های سبز و مثبت‌شدن سهم ها، راه خروج برای افرادی است که نگاه کوتاه‌مدت به بورس دارند. به بیان دیگر بهترین نحوه مواجهه با بازار فردا، این است که اگر سهامداران خرد، سهمی را دارند که حد سود آن برایشان فعال شده است و ریسک پذیری کمی هم دارند، می‌توانند آن را به فروش برسانند.

حد سود هم نقطه‌ای است که آن‌ها احساس می‌کنند این حد از سود برایشان کافی است و انتظارشان را برآورده کرده است.

بازهم تاکید می‌کنم که این موضوع برای افرادی است که نگاه کوتاه‌مدت به سرمایه گذاری در بورس دارند، اما اگر افرادی در بازار فردا قصد خرید دارند، بهتر است کمی صبوری کنند که زمان صبوری هم بین یک هفته تا ۱۰روز ممکن است به درازا بکشد، چراکه حد ضرر کوتاه‌مدت بازار با وجود منفی‌هایی که شاهد آن در روز‌های گذشته در بازار بوده ایم، فعال شده است.

به همین علت اگر سهامداری قصد خرید سهم را در بازار فردا دارد، پیشنهاد می‌شود که کمی خرید خود را به تعویق بیندازد، چون این احتمال وجود دارد که بین پنج تا ۱۰‌درصد پایین‌تر از قیمت کنونی هم امکان خرید برای او وجود داشته باشد، در مقابل افرادی که نگاه کوتاه مدت به بورس دارند و قصد فروش سهم هایشان را دارند، اگر سهام‌شان مثبت‌شده است، می‌توانند اقدام به فروش کنند.

در نهایت بازار به مقاومت یک‌میلیون و ششصد‌هزار واحدی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که حداقل تا ۱۰روز در این مقاومت دست و پا بزند و حتی ممکن است شاخص به محدوده یک‌میلیون چهار صد و هفتاد یا هشتاد‌هزار هم ورود پیدا کند.

البته از این موضوع نباید بگذریم که حجم زیاد اخبار و تحولات بین المللی و داخلی، بلاتکلیف‌بودن احیای برجام، نوسانات قیمت ارز و... باعث شده است که تمام این‌ها به‌نحوی روی بازار تاثیر بگذارد و در نتیجه نتوان نگاهی دقیق به شرایط بازار داشت.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید