قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۱

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۱/۰۳/۱۱

قسمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۱۱ خردادماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۳۷ دلار و ۱۴ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۷۴۱۱
بازدید : ۴۹۷

فرادید | حرکت طلا در مسیر کاهشی ادامه دار شده است. امروز ۱۱ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۳.۰۳ درص به ۱۸۳۷ دلار و ۱۴ سنت رسید.

طلا هفته جدید را آرام آغاز کرد، اما توانست روز دوشنبه با تضعیف دلار در برابر رقبای اصلی خود، رشد روزانه را ثبت کند. امروز قرار است PMI تولید ISM از ایالات متحده توسط فعالان بازار که به طور فزاینده‌ای نگران رکود احتمالی در ایالات متحده هستند، از نزدیک تحت نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش فرادید؛ اگر این داده‌ها حاکی از آن باشد که فعالیت‌های تجاری در بخش تولید در ماه می‌با سرعتی قوی به رشد خود ادامه می‌دهد، دلار آمریکا می‌تواند بازگشتی داشته باشد و صعود XAUUSD را محدود کند.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را کاهش داد. قیمت طلا در جلسه قبل حدود یک درصد کاهش یافت و دومین ماه متوالی کاهش در ماه می‌را ثبت کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیدار کرد و درباره تورم تاریخی گفتگو کرد. شمش به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت توسط فدرال رزرو آمریکا برای مقابله با افزایش هزینه‌ها، هزینه فرصت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده افزایش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را کاهش داد. قیمت طلا در جلسه قبل حدود یک درصد کاهش یافت و دومین ماه متوالی کاهش در ماه می‌را ثبت کرد.

افزایش هفتگی طلا در حالی اتفاق می‌افتد که آخرین داده‌های تورمی نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده می‌توانست به پیک خود رسیده‌باشد. وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که شاخص اصلی مخارج مصرف شخصی، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، شاهد افزایش سالانه ۴.۹ درصدی نسبت به افزایش ۵.۲ درصدی مارس بوده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که حتی اگر تورم به پیک خود رسیده‌باشد، به سرعت کاهش نخواهد یافت. در عین حال، در حالی که فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد، نمی‌تواند در جلوی منحنی تورم قرار بگیرد.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت که هرگونه کاهش قیمت طلا باید در شرایط فعلی به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود. وی افزود: طلا همچنان تا پایان سال جا دارد به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد، زیرا نرخ بهره واقعی پایین است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید