قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

قیمت بیت کوین امروز ۱۲ خردادماه با ۶.۴۷ درصد کاهش نرخ به ۲۹,۷۱۶ دلار معادل ۹۴۹,۰۶۹,۶۰۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۴۳۸
بازدید : ۵۹۲

فرادید | نوسان بیت کوین بین ۲۹ و ۳۱ هزار دلار ادامه دارد. امروز ۱۲ خردادماه قیمت بیت کوین با کاهش ۶.۴۷ درصد به ۲۹,۷۱۶ دلار معادل ۹۴۹,۰۶۹,۶۰۸ تومان رسید.

پس از پشت سر گذاشتن چندین هفته روند نزولی، و بسته شدن نه کندل هفتگی در وضعیت قرمز، سرانجام قیمت بیت کوین از روز ۲۹ می (۸ خرداد) تغییر روند داد. در آن زمان، قیمت رمز ارز اول بازار در حدود تراز ۲۹ هزار دلار نوسانات اندکی را تجربه می‌کرد. این در حالی بود که چندین تلاش ناموفق برای شکست مقاومت ۳۰,۰۰۰ دلار نیز از سمت گاو‌ها صورت گرفت.

به گزارش فرادید؛ پس از آن با قدرت گرفتن گاوها، قیمت بیت کوین به سمت سطوح بالاتر هدایت شد و ظرف چند ساعت مقاومت مذکور شکسته شد و روند صعودی قیمت تا بالای تراز ۳۱,۰۰۰ دلار ادامه پیدا کرد. روز بعد، این حرکت به لمس تراز ۳۲ هزار دلار منجر گردید.

در ۲۴ ساعت گذشته سناریوی مشابهی را در بازار شاهد بوده ایم. اینبار قیمت بیت کوین به سقف ۳۲ هزار و ۴۰۰ دلار رسید به این ترتیب بالاترین سطح قیمت از روز ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) ثبت شد. در حال حاضر قیمت بیت کوین اندکی اصلاح شده و درست زیر تراز ۳۱,۰۰۰ دلار قرار گرفته است. ارزش بازار این ارز به مرز ۶۰۰ میلیارد دلار نزدیک شده و دامیننس آن در این لحظه معادل ۴۶ درصد است.

بیت‌کوین از کف قیمتی خود که به عنوان مهم‌ترین حمایت هم عمل می‌کند (۲۸ هزار و ۶۰۰ دلار) بیش از ۱۱ درصد رشد کرد. در نمودار هفتگی هم قیمت در بالاترین حد خود در ۲۰ روز گذشته قرار دارد. با این حال چشم‌انداز کلان اقتصاد آمریکا زیاد جذاب نیست.

نگرانی‌ها از کمبود غذا در سطح جهانی زیاد است. کمبود عرضه غذا یک معنا دارد و آن افزایش تورم است. افزایش تورم هم سیاست ضدتورمی فدرال رزرو را به دنبال دارد و این یعنی فشار بیشتر به بازار رمزارزها. فشار تورمی در سراسر جهان در چند وقت گذشته باعث شد تا برخی از سهام در بازار‌های مالی رشد کنند، اما این نگران‌کننده است. با شرایط فعلی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بزرگ حالت تدافعی به خود گرفتند.

چندین رویداد اقتصادی با اثر بزرگ در هفته آینده داریم که احتمالا ترمز بازار را می‌کشد. اولین رویداد انتشار داده‌های بیکاری در اتحادیه اروپا است و دومین عامل تصمیم بانک ژاپن در رابطه با افزایش نرخ بهره و داده‌های تولیدی است. سومین عامل این است که آمریکا در ۳ ژوئن داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاوری را منتشر می‌کند.

از طرفی مقامات بلند مرتبه فدرال رزرو هم قرار است در روز‌های آتی سخنرانی کنند. تجربه ثابت کرده که هر وقت مقامات فدرال رزرو سخنرانی کردند ترس در بازار افزایش یافته است. جان ویلیامز و جیمز بولارد د لائل برینارد در حد فاص یک تا ۳ ژوئن سخنرانی می‌کنند.

در شرایط فعلی انتظار می‌رود که داده‌های افزایش نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را نشان دهند. بانک ژاپن احتمالا نرخ بهره را افزایش می‌دهد و افزایش حقوق و دستمزد در آمریکا هم سیگنال تورمی دارد. پس نتیجه می‌گیریم که اکثر سیگنال‌های فاندامنتال به ضرر بازار‌ها است.

اگر بیت کوین نتواند منطقه مقاومت ۳۲,۴۰۰ دلاری را پاک کند، ممکن است یک اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک به سطح ۳۱,۸۰۰ دلار و خط روند است. شکست نزولی زیر خط روند می‌تواند قیمت را به سمت حمایت ۳۰,۸۰۰ دلاری سوق دهد.

سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصدی نیز نزدیک به سطح ۳۰,۸۰۰ دلار است. هر گونه سود بیشتر ممکن است در‌ها را برای حرکت به سمت حمایت ۳۰,۰۰۰ دلاری باز کند.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که اگر بیت‌کوین بتواند بالای ۳۲ هزار دلار تثبیت شود مسیر این ارز دیجیتال برای رشد تا ۳۷ هزار دلار باز می‌شود. البته این فقط یک احتمال است و مسیر پرفراونشیبی وجود دارد. البته کارشناسان عقیده دارند که بیت‌کوین باید برای صعودی شدن از محدوده ۴۴ هزار دلار عبور کند.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید