قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران

بازار کشش کافی برای رشد شدید قیمت مسکن را ندارد و آن دسته از فروشنده‌هایی که به امید جهش دوباره قیمت فعلا از فروش منصرف شده اند در نهایت نمی‌توانند در کوتاه‌مدت واحد خود را با قیمت‌های چندان گران‌تر از شرایط فعلی به خریداران عرضه کنند.

کد خبر : ۱۰۷۴۴۶
بازدید : ۴۶۲

در شرایطی که نتایج تحقیقات میدانی از کاهش حجم عرضه آپارتمان به بازار فروش در برخی از مناطق شهر تهران خبر می‌دهد در عین حال، تنوع فایل‌هایی که این روز‌ها با قیمت مناسب و متناسب با عرف بازار به خریداران معرفی شده اند، نسبتا قابل توجه است.

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران نشان می‌دهد در هفته‌های گذشته تقاضا برای خرید آپارتمان به‌ویژه در برخی از مناطق مصرفی افزایش یافته است که در این میان وزن تقاضای سرمایه‌ای بیشتر از تقاضای مصرفی است.

در عین حال نیز برخی از عرضه‌کننده‌های مسکن فعلا از فروش منصرف شده اند و منتظر هستند تا ببینند بازار به چه سمت‌وسویی خواهد رفت. فعالان بازار معاملات مسکن شهر تهران، گرانی‌ها و تورم اخیر و افزایش قیمت تعداد قابل توجهی از کالا‌ها و خدمات را دلیل این موضوع عنوان می‌کنند.

در عین حال معتقدند بازار کشش کافی برای رشد شدید قیمت مسکن را ندارد و آن دسته از فروشنده‌هایی که به امید جهش دوباره قیمت فعلا از فروش منصرف شده اند در نهایت نمی‌توانند در کوتاه‌مدت واحد خود را با قیمت‌های چندان گران‌تر از شرایط فعلی به خریداران عرضه کنند.

با این حال هنوز موارد محسوسی از تغییر قیمت فایل‌های فروش در هفته‌های اخیر رصد نمی‌شود و واکنش فروشنده‌ها و عرضه کننده‌های مسکن به گرانی‌های اخیر، در برخی از موارد تنها در شکل انصراف موقت از فروش آپارتمان‌های خود نمایان است.

این موضوع به‌ویژه در مناطقی مانند منطقه ۵ که کانون عرضه آپارتمان‌های مصرفی است بیشتر از سایر مناطق به چشم می‌خورد. وزن عمده خرید و فروش مسکن در این منطقه و مناطق مشابه آن مانند منطقه ۴ را خرید‌های سرمایه‌ای به انگیزه فروش در بلندمدت تشکیل داده است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در سایر مناطق مصرفی نیز عرضه نسبت به هفته‌های گذشته به‌طور جزئی کاهش یافته است، اما کماکان در مناطق لوکس شمال تهران تنوع محسوسی از انواع فایل‌های فروش در دسترس متقاضیان قرار دارد.

علت این موضوع حضور کمرنگ تقاضای مصرفی و سرمایه گذاران بلندمدتی است که با قصد حفظ ارزش دارایی‌های خود بازار مسکن را به عنوان مقصد سرمایه گذاری انتخاب کرده اند.

قیمت آپارتمان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید